اپراتورها

تلفن همراه

January 21, 2013
20:09 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52880

نرخ مکالمه با تلفن ثابت پیش پرداختی

 

قائم مقام شرکت مخابرات استان تهران از راه اندازی سرویس تلفن ثابت اعتباری خبر داد و گفت: این نوع تلفن هم اکنون در کرج عرضه می‌شود و در صورت استقبال از آن، در تهران و کرج به صورت گسترده توزیع خواهد شد.
ابراهیم یافتیان در گفتگو با مهر، با بیان اینکه متقاضیان می توانند با پرداخت مبلغ اندکی و بسیار کمتر از خط تلفن های فعلی این نوع تلفن ثابت پیش پرداختی را تهیه کنند، اظهار داشت: هم اکنون این نوع تلفن به صورت محدود در منطقه هشتگرد کرج به فروش می رسد.
 
وی توسعه واگذاری تلفن ثابت اعتباری را در تهران و کرج مستلزم استقبال مردم عنوان کرد و گفت: میزان تعرفه درنظر گرفته شده برای مکالمه از طریق این نوع تلفن مانند تلفن های ثابت فعلی و 58.71 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه داخلی خواهد بود و کاربران باید برای مکالمه با این خطوط از کارت شارژ استفاده کنند.
 
یافتیان با تاکید براینکه سرویس تلفن ثابت پیش پرداختی براساس موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسط شرکت مخابرات تهران واگذار می‌شود، ادامه داد: در صورت فعالسازی تلفن های ثابت اعتباری، شبکه این نوع تلفن و شماره گذاری آن تفاوتی با شبکه فعلی تلفن ثابت ندارد و متقاضیان تنها باید بابت تماس گرفتن و صحبت کردن از کارت شارژ استفاده کرده و خط تلفن ثابت خود را شارژ کنند. در این نوع تلفن، نوع گوشی قابل استفاده نیز با گوشی های فعلی تفاوتی نخواهد داشت.
 
 
طرح واگذاری تلفن ثابت اعتباری پیش از این نیز به صورت آزمایشی در برخی استانهای کشور به اجرا درآمده بود و شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در صورت استقبال مردم از این سرویس، آن را در کل کشور اجرایی می کند.
 
پیش از این سید اسماعیل حسینی سرپرست اداره کل رایانه مخابرات تهران نیز به مهر گفته بود که فروش تلفن ثابت اعتباری در تهران هم اکنون در مرحله تحقیق و بررسی است و در صورتی که این سرویس راه اندازی شود خدمات آن از طریق سامانه 1818 عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.