اپراتورها

تلفن همراه

January 23, 2013
21:26 چهارشنبه، 4ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52928

مجلس: استفاده از رایتل نیازمند، فرهنگ‌سازی

 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، استفاده از رایتل را نیازمند فرهنگ‌سازی خواند و گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب، طریقه استفاده صحیح از رایتل را به جامعه آموزش داد.
 
 ابوالقاسم خسروی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیامدهای منفی عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه )رایتل) اظهارداشت: رواج تلفن همراه رایتل بدون ایجاد فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه، قطعا پیامدهای منفی جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید براینکه برای نهادینه سازی ارزش‌های دینی و ملی خود باید فرهنگ‌سازی و زیر بنا‌ها را طوری طراحی کنیم که آثار مثبت را در جامعه رواج دهند، ادامه داد: این امر تنها با فرهنگ سازی در مدارس به خصوص پیش دبستانی‌ها تحقق پیدا می‌کند، چرا که شخصیت افراد از مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد.
 خسروی با بیان اینکه رایتل یک وسیله  قوی برای ارتباط گیری افراد محسوب  می شود و نمی‌توان استفاده از آن را در جامعه  حذف کرد، گفت: پیشرفت تکنولوژی در این زمینه امر قابل توجهی است، ولی محدودیت‌ها هم قطعا نتایج منفی به دنبال خواهد داشت، بنا براین باید با فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه، طریقه استفاده صحیح از این وسیله را آموزش دهیم.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با تاکید برضرورت به کارگیری تمام امکانات موجود در راستای آشنایی نسل جوان با ارزش‌های فرهنگی کشورمان تصریح کرد:  باتوجه به شرایطی که در جهان حاکم است، مبنی برتاثیر پذیری مستقیم  فرهنگ‌های مختلف از یکدیگر، باید از تمام امکانات موجود برای فرهنگ سازی و آشنایی نسل جوان با ارزش‌های کشورمان بهره برداری کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه هرزمان  ارزش‌های دینی به زبان هنر بیان شود، تاثیر بسزایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید ارزش‌های ملی خود را با زبان هنر، تئاتر، فیلم که تاثیر گذار هستند رواج داده و در عرصه فرهنگ پرچم دار باشیم./
 
گفتنی است؛ با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در کشورمان از جمله به بازارآمدن تلفن همراه (رایتل)  که به نوعی پیامد‌های منفی آن دغدغه برخی از افراد شده است، باید مسئولان مربوطه برای رواج این چنین وسیله های ارتباطی  در جامعه ابتدا فرهنگ سازی کرده و سپس آن را در اختیار افراد قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.