اپراتورها

تلفن همراه

January 30, 2013
17:43 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53028

اظهارات رئیس ستاد بومی سازی ICT در خصوص مشکلات موجود بر سر راه تولید تجهیزات مخابراتی

 

رئیس ستاد بومی سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات تولیدات داخلی محصولات این حوزه را در شرایط برابر بسیار بهتر از تولیدات مشابه خارجی عنوان کرد و گفت: انتظاراتی که اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی از تولید کنندگان داخلی تجهیزات مخابراتی دارند بالا است.
 
محمود لیائی با اشاره به مشکلات موجود بر سر تولید تجهیزات داخلی در حوزه مخابرات و ارتباطات و اقدامات مدنظر ستاد بومی سازی فاوا اظهار داشت: در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی در داخل کشور دچار یک دور باطل شده‌ایم.
 
رئیس ستاد بومی سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات  با بیان اینکه تولیدات داخلی تجهیزات مخابراتی باید در داخل کشور خریدار داشته باشد، افزود: چنانچه اپراتورهای داخلی در کشور که تعدادشان نیز محدود است محصولات تولید داخل را خریداری نکنند تولید کننده تجهیزات مخابراتی نمی‌تواند امیدوار به تولید محصول مناسبی باشد.
 
لیائی با تاکید براینکه انتظاراتی که اپراتورها از تولیدکنندگان داخلی دارند بالا است گفت: در مقایسه با محصولات خارجی که به صورت نقدی ازسوی اپراتورهای مخابراتی ایرانی خریداری می‌شود تولیدکنندگان داخلی، اول باید محصولاتشان را ثابت کنند و بعد از اینکه توانستند تایید اپراتورها را بگیرند موضوع پرداخت‌های آنها به صورت قسطی صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: این در حالی است که در شرایط برابر و براساس مقایسه‌های صورت گرفته معتقد هستیم که تولیدات داخلی در عرصه تجهیزات مخابراتی بسیار بهتر از محصولات مشابه خارجی است.
 
رئیس ستاد بومی سازی تجهیزات مخابراتی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه زمانی که اپراتوری محصولی را از طرف خارجی خریداری می‌کند، فروشنده خارجی مجموعه‎‌ای از محصولات خود را به صورت پکیج می‌فروشند.
 
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وقتی ما این ادعا را داریم که بزرگترین اپراتورهای منطقه را در کشورمان داریم، همیشه این سوال وجود دارد که چرا با این وجود، بسیاری از اپراتورهایی که مشترکین کمتری از این اپراتورهای ایرانی دارند از ما جلوتر حرکت می‌کنند.
 
رئیس ستاد بومی سازی تجهیزات مخابراتی درباره اهرم‌های نظارتی برای حمایت از تولیدات داخلی نیز یادآور شد: قانون استفاده حداکثر از تولیدات داخلی در کشور سابقه طولانی دارد و همه اپراتورها موظف به اجرای این قوانین هستند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.