امنیت

فناوری اطلاعات

January 30, 2013
23:18 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53054

اخوان خبرداد: ایران جزء ۵قدرت برتر سایبری دنیا/ درخواست کمک سایبری ۳۰کشور از ایران

دبیر شورایعالی فضای مجازی،ایران را جزء 5 قدرت برتر دنیا در فضای سایبر براساس اعلام نظر غیررسمی منابع خارجی برشمرد و از برنامه های این شورا برای تقویت و ارتقای فضای دفاع سایبری کشور خبر داد.

مهدی اخوان بهابادی در گفتگو با مهر، بحث امنیت فضای مجازی در شورایعالی فضای مجازی را متفاوت از آنچه که عموم مردم با آن درگیر هستند، عنوان کرد و گفت: بعضا دیده می شود که یک دشمن مشخص به یک سری دستگاههای حاکمیتی مانند تاسیسات هسته ای و نفتی حمله می کند و ما باید به صورت متقابل نسبت به این حملات دفاع انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی حملات سایبری متداول است و در کشورهای دیگر نیز دیده می شود، ادامه داد: در شورایعالی فضای مجازی درگیر این قسمت از امنیت فضای مجازی هستیم و برای تقویت دائم این بخش نیز برنامه هایی در دست اقدام داریم. 
 
 
اخوان بهابادی گفت: دشمن زمانی که می بیند ایران در حوزه دفاع سایبری در حال تقویت است، دغدغه هایی را در میان مردم ایجاد می کند و به عنوان مثال به کاربران ایرانی می گوید حریم شخصی تان به خطر می افتد.
 
دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه در مسائل حریم خصوصی در کشور قوانین محکمی وجود داشته که جای هیچ نگرانی نیست، تصریح کرد: در شورایعالی فضای مجازی حوزه امنیت اولویت محسوب نمی شود و اولویت با محتوای فضای مجازی است.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ارتقای سایبری گفت: این طرح در مرحله اجرا قرار دارد و باید در حوزه دفاع سایبری توانمندی کشور را بالا ببریم تا در برابر حملات سایبری آسیب ناپذیر باشیم.
 
اخوان بهابادی در مورد رتبه ایران در حوزه دفاع سایبری گفت: از آنجایی که یک نهاد متمرکز برای اعلام رتبه بندی وجود ندارد ما نیز در این رابطه اظهارنظر دقیق نمی کنیم اما طبق اظهارنظرهای غیررسمی منابع خارجی، ایران جزء 5 قدرت برتر سایبری دنیا است.
 
وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینه کشف و شناسایی حملات سایبری گفت: در مورد یک موضوع و یک حمله ویروسی خاص نزدیک به 30 کشور از ایران درخواست کردند که برای خنثی سازی این حملات به آنها کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.