اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

February 3, 2013
21:54 یکشنبه، 15ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53122

تعداد کاربران موبایل فیس بوک از تعداد کاربران PC این سایت بالا زد!

 

فیس‌بوک با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که در فصل پایانی سال 2012 میلادی برای نخستین بار تعداد مشترکانی که با دستگاه الکترونیکی همراه به صفحه ویژه خود در این شبکه اجتماعی سر زده‌اند از تعداد افرادی که با رایانه شخصی سراغ صفحه خود رفته‌اند بیشتر بوده است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تعداد کاربران روزانه فعال(DAUs) در شبکه اجتماعی فیس‌بوک طی ماه دسامبر از سال 2012 میلادی 618 میلیون نفر بوده است که این رقم نسبت به تعداد کاربران مدت مشابه از سال قبل از آن رشد 28 درصدی را نشان می‌دهد.  میانگین تعداد افراد مراجعه کننده به فیس‌بوک در دسامبر 2012 میلادی نسبت به 680 میلیون نفر رسید که این رقم نیز نسبت به تعداد آن‌ها در دسامبر 2011 رشد 57 درصدی را نشان داد.
 
در فصل پایانی سال قبل تعدد آن دسته از کاربران که با دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی سراغ شبکه اجتماعی فیس‌بوک رفتند نسبت به افرادی که از طریق رایانه‌های شخصی به صفحه خود در این شبکه اجتماعی سر زدند بیشتر بود. با این وجود شرکت فیس‌بوک همچنان از کاربران موبایلی درآمد کمتری کسب می‌کند. آگهی‌های تبلیغاتی که برای کاربران موبایلی فیس‌بوک منتشر می‌شود تنها 23 درصد از مجموع درآمدهای این شرکت بزرگ را تشکیل می‌دهد.
 
"مارک زوکربرگ"(Mark Zuckerberg) موسس و مدیرعامل فیس‌بوک در این خصوص گفت: «در سال 2012 میلادی بیش از یک میلیارد نفر مشترک شبکه اجتماعی فیس‌بوک شدند و در همین راستا ما به یک شرکت بزرگ ارایه دهنده خدمات موبایلی هم تبدیل شدیم».
 
درآمد شرکت فیس‌بوک در فصل پایانی سال 2012 میلادی 59/1 میلیارد دلار بوده است که این رقم رشد 40 درصدی درآمدهای آن نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. در فصل چهارم سال 2011 میلادی فیس‌بوک موفق به کسب درآمد 13/1 میلیارد دلاری شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.