اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 6, 2013
18:30 چهارشنبه، 18ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53203

ایرانی‌ها در فضای وب چگونه رفتار می‌کنند؟

 

این گزارش به سوالانتی نظیر ایرانی‌ها کدام سرویس ایمیل را ترجیح می‌دهید؟ ایرانی‌ها روزانه چه زمانی را در ایمیل‌شان می‌گذرانند؟ایرانی‌ها در گوگل چه می‌کنند؟ ایرانی‌ها از چه نرم‌افزارهای آنتی ویروسی استفاده می‌کنند؟ و… پاسخ می دهد.
 
براساس یک نظرسنجی از 800 نفر که در ایران زندگی می‌کنند و فرم‌های نظرسنجی را در بازه زمانی 24 تا 30 دسامبر پر کرده‌اند، رفتار ایرانیها در فضای وب تا حدودی مشخص شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، طبق این نظرسنجی 63% از ایرانی‌ها ایمیل یاهو را به فضاهای دیگر نامه‌های الکترونیکی ترجیح می‌دهند. این در حالی است که 32% جی‌میل و فقط 2% هات‌میل را دوست دارند.
 
 روزانه چه زمانی را در ایمیل‌شان می‌گذرانند؟
 
فقط 32% از افراد روزانه کمتر از 30 دقیقه را صرف چک کردن ایمیل‌شان می‌کنند. 69% کمتر از 2 ساعت در روز، 18% بین 2 تا 4 ساعت در روز و 13% بیشتر از 5 ساعت در روز را در فضای ایمیل‌شان می‌گذرانند.
 
در گوگل چه می‌کنند؟
 
53% از سرویس "ترجمه" گوگل استفاده می‌کنند. 42% از سرویس تصاویر، 33% از سرویس اخبار، 32% از سرویس نقشه، 22% از سرویس کتاب، 18% از سرویس یوتیوب و 14% از سرویس گروه‌ها استفاده می‌کنند.
 
 چقدر به امنیت اینترنت اهمیت می‌دهند؟
 
3/2 معتقدند که امنیت اینترنت "مهم‌ترین مساله" برای حفاظت از کامپیوترهای‌شان از هک اینترنتی است. پس فقط 16% فکر می‌کنند که حتما قربانی هک خواهند بود.
 
 از چه نرم‌افزارهای آنتی ویروسی استفاده می‌کنند؟
 
48% از کاربران ایرانی از آنتی ویروس NOD32، 18% از کسپرسکی، 9% از MSE، 6% از نورتون، 6% از مک‌آفی و 3% از AVG استفاده می‌کنند.
 
کاربران ایرانی از چه طریقی پرداخت آنلاین می‌کنند؟
 
44% از طریق کارت اعتباری، 28% از طریق پرداخت هنگام تحویل، 13% از طریق کارت‌های از پیش‌پرداخت شده، 7% از طریق پی‌پاد (پرداخت امن پاسارگاد) و 3% از طریق پیامک/ موبایل خرید اینترنتی می‌کنند.
 
 چه سرویس‌های آنلاینی را دوست دارند؟
 
70% سرویس‌های آنلاینی را ترجیح می‌دهند که در ابتدا کاربران به صورت رایگان در آن ثبت‌نام می‌کنند، اما برای دریافت قابلیت‌های بیشتر باید هزینه‌ بپردازند
 
 چه وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند؟
 
اگر قرار باشد کاربران همین فردا یک وب‌سایت راه بیندازند، اول از موارد زیر شروع خواهند کرد:
 
44% وبلاگ/ وب‌سایت شخصی، 33% فروشگاه آنلاین، 27% وب‌سایت مربوط به شرکت
 
3/2 ایرانی‌ها سایت‌های فارسی را ترجیح می‌دهند و 3/1 انگلیسی را ترجیح می‌دهند.
 
نهایتا انتخاب وب‌سایت‌ها توسط کاربران بستگی دارد به 34% سرعت و امنیت و 33% طراحی و قابلیت‌ها
 
اگر یک وب‌سایت به چند زبان در دسترس کاربران باشد، 70% زبان فارسی را ترجیح می‌دهند در حالی که 28% زبان انگلیسی را ترجیح می‌دهند.
 
40% کاربران معتقدند که داشتن یک محصول به زبان فاسی مساله خیلی مهمی نیست، اما 32% فکر می‌کنند که خیلی مهم است.
 
مهارت ایرانی‌ها در ساخت وب‌سایت در چه سطحی است؟
 
51% مهارت‌های HTML ابتدایی، متوسط و در حد حرفه‌ای دارند و 41% غیر فنی هستند.
 
براساس این گزارش، این بررسی توسط شرکت "چی‌ می‌گی" تهیه شده است، این شرکت اولین پنل مطالعات آنلاین در ایران است که هر بار نتایج مطالعات خود را درباره موضوعات مختلف نظیر "نظر ایرانیان درباره پدیده گرمایش جهانی" ارایه می‌دهد. در واقع، چی‌ می‌گی شرایطی را فراهم می‌سازد تا شرکت‌های مختلف با همه پرسی‌های آنلاین مخاطبان خاص خود را شناخته و از طریق ارتباط مستقیم اینترنتی با فکر و بینش و اهداف آینده مشتریان برای بهینه‌سازی و پیشرفت کار خود آشنا شوند. چی می‌گی محصول همکاری شرکت کانوی با شرکت PGT (پیام گردان تهران) است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.