اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 11, 2013
23:34 دوشنبه، 23ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53268

پس از مرگ چه کسی وارث فیس‌بوک می‌شود؟

 

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که پس از مرگ کاربران بر سر صفحه فیس‌بوکی آن‌ها چه خواهد آمد؟
 
این روزها برای برخی از کاربران تصور زندگی بدون فیس‌بوک امکانپذیر نیست اما آیا صفحات فیس‌بوکی‌تان بدون شما قادر به ادامه راه هستند؟
 
بحث صفحات فیس‌بوکی پس از مرگ صاحبان آن‌ها موضوعی است که این روزها در آمریکا بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد و ایالت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا قوانینی در این خصوص وضع کنند.
 
پیتر سالیوان، نماینده ایالت‌ نیوهمپشایر آمریکا قانونی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن یک نهاد دولتی کنترل صفحات فیس‌بوکی افراد پس از مرگشان را برعهده بگیرد.
 
خانه نمایندگان نیوهمپشایر به اتفاق آرا موافقت کردند تا به سالیوان فرصت بیش‌تری برای ارائه جزئیات طرح خود بدهند. بر اساس طرح سالیوان کنترل صفحات فیس‌بوک، توئیتر و دیگر حساب‌های کاربری همچون جی‌میل یک فرد پس از مرگش به نهادی که توسط هر ایالت تعیین می‌شود سپرده خواهد شد.
 
پیشنهاد سالیوان با این هدف انجام گرفته است تا از هر گونه سوء استفاده از حساب‌های کاربری فرد پس از مرگش جلوگیری شود.
 
به گزارش پایگاه خبری ABC News، سالیوان در پیشنهاد خود گفته است: این طرح به افراد خانواده فرد متوفی احساس آرامش خواهد داد. این طرح از سوء استفاده از حساب‌های کاربری فرد پس از مرگش جلوگیری خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس این طرح در همین حال خانواده افراد متوفی نیز دیگر قادر نخواهند بود تا از صفحات فیس‌بوکی فرد فوت شده استفاده کنند و یا تغییراتی در آن اعمال کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.