اپراتورها

تلفن همراه

February 13, 2013
20:54 چهارشنبه، 25ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53299

تبلیغ عرفان‌های ساختگی در سرویسهای ارزش افزوده همراه اول

 

پایگاه اینترنتی همراه اول در اقدامی عجیب به تبلیغ اندیشه‌های گمراه کننده اشو و پائولو کوئیلو به وسیله ارائه خدمات پیامکی پرداخته است.
 
حجت الاسلام رسول حسن زاده، عضو هیأت مدیره مؤسسه بهداشت معنوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تبلیغ اندیشه‌های گمراه کننده اشو و پائولو کوئیلو در سایت همراه اول گفت: تبلیغ اندیشه‌های ضاله اشو و پائولوکوئیلو از طریق سایت همراه اول که تحت نظر یک نهاد دولتی است خطایی بسیار بزرگ است.وی افزود: بخش خدمات پیامکی همراه اول در یک اقدام عجیب سخنان اشخاصی چون «اشو، پائولوکوئلیو و جبران خلیل» را با عنوان متون ادبی به اشتراک پیامکی گذاشته است.  
 
حجت‌الاسلام حسن زاده اظهار داشت: چندین سال است که مراکز حوزوی و کارشناسان مسائل جنبش‌های معنوی نوپدید، نسبت به گسترش، فعالیت و آسیب‌های معنویت‌های نوظهور از طریق نشر کتاب و سخنرانی روشن‌گری کرده‌اند و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده‌اند، با این حال دیدن نام‌های اوشو و کوئلیو در سایت اصلی همراه اول موجب بهت و حیرت پژوهش‌گران عرصه فرهنگ دینی شده است . وی ابراز داشت: کسب درآمد به هر طریقی حتی از طریق رواج عرفان‌های کاذب امری ناپسند و نابخشودنی است و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به مقابله با آن هشدار داده‌اند و مؤکداً خواسته‌اند که در محیط‌های جوان مراقب این جریان‌های فرهنگی مخرب باشید.این کارشناس نقد عرفان‌های نوپدید بیان داشت: ای کاش مسؤولان مربوطه پیش از آنکه به فکر درآمدزایی باشند از این سامانه جهت روشن‌گری و هدایت افکار عمومی استفاده می‌کردند. وی ادامه داد: نکته قابل توجه در بخش ادبی خدمات پیامکی این است که فقط سخنان چهار شخصیت آورده شده «اشو ، کوئیلیو ، دکتر شریعتی و جبران خلیل» مگر ما غیر از این افراد شخصیت‌های ادبی دیگر نداریم که سخنان نغز و زیبا داشته باشند.حجت‌الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: چرا شخصیتی مثل اشو که به بدنامی در زمینه اباحه گری در میان تمامی ملل شناخته شده است و یا کوئلیو که خود مبلغ آموزه‌های جادوگری و بی‌بندوباری است، باید به عنوان چهره‌های ادبی در فرهنگ ما معرفی شوند.عضو هیأت مدیره مؤسسه بهداشت معنوی اظهار داشت: مسؤولان محترم با مطالعه اجمالی بر اندیشه‌های این شخصیت‌ها که در مرکز مطالعات مؤسسه بهداشت معنوی نقد آن به صورت مقاله و کتاب موجود است، با انحرافات و آسیب‌های بنیادین آن‌ها بیشتر آشنا شوند.وی در پایان گفت: این اتفاق و پیش آمدهای ناخوشایندی نظیر آن ضرورت آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان سازمان‌های گوناگون کشور را در راستای آسیب شناسی معنویت‌های نوظهور بیش از پیش آشکار می‌کند.گفتنی است، مستندات این مطلب در خبرگزاری رسا موجود است اما به دلیل عدم اشاعه منکر از درج لینک این مطلب در سایت همراه اول خودداری می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.