تلفن همراه

فناوری

February 15, 2013
20:37 جمعه، 27ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53341

راهکارهای جدید اتحادیه اروپا برای حل مشکل شرکت‌های مخابراتی چینی

 

"کارل دگوچ"(Karel De Gucht) دبیر کمیسیون بازرگانی اتحادیه اروپا به این اتحادیه پیشنهاد کرده است که بررسی‌های خود روی شرکت‌های مخابراتی چینی را کنار بگذارد و در مقابل شرکت‌های چینی واگذاری 30 درصد سهم بازار به شرکت‌های اروپایی و فروش محصولات اروپایی به شبکه‌های مخابراتی چینی را تضمین کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اتحادیه اروپا تحقیقات گسترده‌ای را روی فعالیت دو شرکت چینی هواووی و ZTE آغاز کرده و آن‌ها را متهم کرده است که در جریان انعقاد قرارداد با اروپا کمک‌های دولتی دریافت کرده‌اند که این فرآیند برخلاف قوانین تایید شده اروپایی بوده است.
 
اگرچه هر دو شرکت یاد شده اتهامات وارده را انکار کرده‌اند، اما شواهد نشان می‌دهد که آن‌ها اعتبارات غیرمعمول و فراوانی را از سوی بانکن‌های چین دریافت کرده‌اند که این اعتبارات در جریان انعقاد قراردادهای بزرگ مخابراتی به آن‌ها توانایی رقابت بیشتر را داده است.
 
مجموع اعتبارات بانکی دریافت شده از سوی شرکت مخابراتی ZTE چین 25 میلیارد دلار محاسبه شده است که این رقم برای یک شرکت مخابراتی که فروش سالانه آن 8 میلیارد دلار است، بسیار غیرمعمول و بیش از اندازه محاسبه می‌شود. شرکت هواووی نیز اعتبارات مالی فراوانی از سوی بانک‌های چینی دریافت کرده است که رقم آن به 30 میلیارد دلار می‌رسد. هواووی این پول را از سوی "بانک توسعه چین" در اختیار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.