رگولاتوری

February 17, 2013
1:50 یکشنبه، 29ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53365

نامی از فعالیت کمیته اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات خبرداد

 

سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین گفت‌وگوی خود با ایسنا، از تصمیمات وزارتخانه برای حمایت و رفع مشکلات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فاوا از طریق "مدیریت هوشمند سرمایه‌گذاری" و فعالیت کمیته اقتصاد مقاومتی در مجموعه وزارت ارتباطات خبر داد.
 
دکتر محمد حسن نامی اظهار کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان یکی از چشم اندازهای اصلی نظام اسلامی است که با نام‌گذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری برای سال 92 که در امتداد جهاد اقتصادی سال 90 و دیگر نامگذاری‌های سالهای اخیر محسوب می‌شود بیانگر اهمیت این موضوع در پیشرفت و توسعه عدالت محور کشور است.
 
وی افزود: افزایش تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه فاوا، تسهیل فرایندهای مربوط به سرمایه گذاری در حوزه فاوا و توسعه بر بسترهای کمی و کیفی دسترسی مطلوب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به فرصت‌های بالقوه و بالفعل حوزه فاوا با اولویت سرمایه گذاری داخلی از جمله اهداف وزارت ارتباطات در حمایت از تولید داخل محسوب می‌شود.
 
نامی در ادامه تاکید کرد: ستاد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی فاوا در مجموعه وزارت ارتباطات تشکیل شده و برای پیشبرد هدفمند اهداف پیش بینی شده، بیش از شش کمیته تخصصی با حضور فعالان بخش خصوصی و مسوولان ذی ربط در بخشهای گوناگون تشکیل شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: از جمله کمیته‌های تشکیل شده می توان به کمیته راهبری سامانه‌های " طرح جامع توانمند سازی صنعت فاوا" کمیته مدیریت سرمایه گذاری فاوا، کمیته بازنگری قانون برگزاری مناقصات و کمیته اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
 
سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم محقق شده در این حوزه می توان به تهیه طرح جامع توانمندسازی صنعت فاوا در قالب پنج سامانه اشاره کرد که سامانه جامع شناساسی و رتبه بندی تامین کنندگان حوزه ICT و پایگاه قوانین، مقررات و بخشنامه‌های حوزه ICT از جمله این سامانه‌ها محسوب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: همچنین تاکنون بسته حمایتی جهت حمایت از بخش خصوصی تدوین شده که در صورت تصویب و ابلاغ مراجع ذی صلاح حمایت در حوزه‌های مختلف نظیر حمایتهای علمی و فنی، حمایت‌های مالی و تسهیلاتی، حمایت‌های قانونی و مقرراتی و حمایت های اطلاعاتی عملیاتی خواهد شد.
 
نامی در پایان به فعالیت کمیته اقتصاد مقاومتی در مجموعه وزارت ارتباطات تصریح کرد: خودکفایی در محصولات فاوا از جمله اهداف این کمیته است که امیدواریم با اجرایی شدن برنامه‌های مد نظر، مدیریت تحقیق و تولید و مدیریت مصرف در این حوزه اجرایی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.