اپراتورها

تلفن همراه

February 17, 2013
18:35 یکشنبه، 29ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53375

گزارش کامل سخنرانی مدیر ارشد توسعه محصول ایرانسل در مراسم افتتاحیه کنگره موبایل ایران

 

فرخ مطلبی –مدیر ارشد توسعه محصول ایرانسل- در مراسم افتتاحیه جشنواره موبایل ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان قطع ناخواسته تماس در شبکه به طور متوسط 79 صدم درصد است، گفت: بر اساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایرانسل بهترین عملکرد را در این حوزه در بین اپراتورها به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، وی ادامه داد: براساس مفاد پروانه، متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل می بایست در هفتمین سال قراردادی به 1.5 درصد کاهش یابد در حالی که در حال حاضر ایرانسل توانسته است این رقم را به 79 صدم درصد کاهش دهد.
 
پوشش شبکه
مدیر ارشد توسعه محصول ایرانسل در ادامه به میزان پوشش شبکه ایرانسل اشاره کرد و گفت:در حال حاضر 82 درصد کل جمعیت کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار دارند و بر اساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات پوشش جمعیتی ایرانسل تنها 3 درصد کمتر از اپراتور قدیمی کمتر است.
مطلبی با تاکید براینکه ایرانسل همواره توسعه کانال های جدید به منظور در اختیار قرار دادن کارت های شارژ به مشترکین را در دستور کار خود دارد اظهار داشت: 67 درصد از مجموع شارژ های مصرف شده توسط مشترکین ایرانسل در آذرماه از کانال های غیر فیزیکی بوده است .
 
بزرگترین مرکز تماس خاورمیانه
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایرانسل بزرگترین مرکز تماس خاورمیانه را به منظور ارائه خدمات به مشترکین خود ایجاد کرده است گفت: این مرکز با680 کارشناس در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته آماده پاسخ گویی به مشترکین ایرانسل است.
معاون بازاریابی و محصول ایرانسل ادامه داد: در 2 سال گذشته مراکز تماس با گویش های محلی جهت ارائه خدمات بهتر به مشترکین ایرانسل نیز ایجاد شده است که خود نشان از اهمیت مشترکین برای اپراتور دوم دارد.
 
درآمد دولت از پروژه ایرانسل  
مطلبی در خصوص استفاده از توان داخلی در سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 شرکت ایرانی در زمینه های مختلف از جمله تامین محتوا، زیرساخت و شبکه با ایرانسل همکاری دارند که همین موضوع ایجاد 40 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم توسط ایرانسل را باعث شده است.
وی در خصوص درآمدهای دولت از محل پروژه ایرانسل از ابتدای راه اندازی شبکه تاکنون نیز گفت: دولت از محل پروژه ملی ایرانسل از ابتدای راه اندازی تا کنون 105 هزار میلیارد ریال درآمد داشته اند که 66 هزار میلیارد ریال آن به صورت مستقیم به دولت پرداخت شده است.
مدیر ارشد توسعه محصول ایرانسل، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جدیدترین گزارش سازمان مدیریت صنعتی که به صورت سالانه ارائه می شود گفت: بر اساس این گزارش ایرانسل موفق شده است در سال 90 رتبه هفتم را در شاخص میزان فروش به درآمد در بین شرکت های غیر هلدینگی کسب کند.
 
مسئولیت های اجتماعی و ایرانسل 
مطلبی در خصوص انجام مسئولیت های اجتماعی ایرانسل نیز خاطرنشان کرد: ایرانسل حامی ویژه و انحصاری کاروان اعزامی به بازیهای المپیک و نیز حامی لیگ برتر خلیج فارس جام ایرانسل، در سال 90 و 91  بوده است و همواره از تیم های ورزشی حمایت کرده است.
وی ادامه داد: همچنین اپراتور دوم کشور آغاز گر و مبدع طرح جمع آوری کمک های مالی و همکاری با شرکتها و موسسات خیریه بوده است و در این زمینه با بسیاری از موسسات خیریه دولتی و خصوصی همکاری دارد.
 
حوزه بین الملل
وی با تاکید براینکه یکی از برجسته ترین دستاوردهای ایرانسل در حوزه بین الملل رومینگ اعتباری بوده است، تصریح کرد: این خدمت از سال 88 آغاز شده است و در حال حاضر ایرانسل اقدام به ارائه رومینگ دیتا به مشترکین خود کرده است.
مطلبی ادامه داد: در حوزه بین الملل، برای نخستین بار سیم کارتهای ایرانسل در خطوط پروازی 14 شرکت هواپیمایی بین المللی و 4 خط کشتیرانی قابل استفاده هستند.
 
سرویس های جدید و آتی ایرانسل 
وی افزود: ایرانسل همچنین برای نخستین بار به ارائه اینترنت همراه، پیام چند رسانه ای، ویترین، پیشخوان و خدمات مبتنی بر موقعیت ایرانسل به مشترکین خود پرداخته است و در سال جاری ارائه سرویس های پیامک صوتی و چارسو ایرانسل و خدمات شهری را نیز در برنامه‌ی خود دارد.
مدیر ارشد توسعه محصول ایرانسل با اشاره به توان فنی و زیرساختی ایرانسل نیز گفت: به دلیل انسجام شبکه زیر ساخت ایرانسل یکپارچه سازی در زمینه اینترنت همراه با یکپارچه سازی، سرعت اینترنت همراه خود در سراسر کشور را به فناوری نسل EDGE ارتقا داده و همین موضوع یکی از دلایل افزایش دوبرابری استفاده از دیتای ایرانسل در سال جاری توسط مشترکین بوده است. 
وی ادامه داد: متخصصین ایرانسل درسال دوم بهره برداری پرتال ارزش افزوده را ایجاد کرده اند که همین موضوع نشان از اهمیت این سرویس و عزم جدی ایرانسل در زمینه عرضه خدمات ارزش افزوده است.
مدیر ارشد توسعه محصول ایرانسل تصریح کرد: در حال حاضر در پرتال ویترین ایرانسل 37 هزار محصول به مشترکین ایرانسل عرضه می شود و از ابتدای آغاز به این پرتال هر مشترک به طور متوسط 16 بار از سرویس های محتوایی و ارزش افزوده ویترین استفاده کرده است.
به گفته مطلبی، ایرانسل یکی از افق های فعالیتش بر مبنای SDP در دستور کار دارد که موجب رفع انحصار ارائه سرویس های ارزش افزوده از سوی پیمانکاران خواهد شد و با این زیرساخت، صاحبان ایده می توانند از تمامی امکانات شبکه به صورت یکپارچه استفاده کنند و سرعت ارائه محصولشان به بازار را از این طریق به طور چشمگیری افزایش دهند.
وی در خصوص استفاده از موبایل برای انجام امور بانکی نیز گفت: سرویس بانکداری همراه از سال 88 توسط ایرانسل عرضه شده است و در حال حاضر 1.5 میلیون مشترک از خدمات آن استفاده می کنند و 11 میلیون تراکنش به طورت ماهانه در حال پردازش است.
مطلبی در خصوص راهکارهای شرکتی ایرانسل نیز با اشاره به محصولات متنوعی از جمله APN،  VPN، MVPN و ESMS گفت: در واقع اینها محصولاتی هستند که ایرانسل توانسته است با استفاده از ساختار پویایی که در لایه های مختلف سرویس دهی دارد در اختیار سازمان‌ها، موسسات و شرکت های دولتی و خصوصی قرار دهد.
مطلبی در پایان، ارتقاء شبکه و توسعه LTE را به عنوان تکنولوژی نسل بعدی، حوزهICT و راهکارهای میزبانی و پردازش ابری، و همچنین توسعه اکوسیسیتم سرویس دهندگان در بستر SDP را از برنامه های آتی ایرانسل عنوان کرد.
گفتنی است؛ کنگره موبایل ایران از 29 بهمن ماه تا 2 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار می شود. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.