اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

February 18, 2013
0:31 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53378

نوآورانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان

 

ندا لهردی- مجله آنلاین FastCompany هر سال به بررسی و انتخاب خلاقانه‌ترین و نوآورترین شرکت‌های جهان می‌پردازد. این مجله به‌تازگی فهرست جدیدش از نوآورترین و خلاقانه‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2013 را اعلام و منتشر نکرده است.

این شرکت‌ها در واقع براساس خلاقیت و نوآوری‌هایی که در عملکرد، خدمات یا محصولات‌شان دارند و البته میزان تاثیرگذاری این خلاقیت‌ها در صنعت و تجارت و حتی فرهنگ مردم انتخاب می‌شوند. در این میان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هم سهم قابل توجهی را از این فهرست پنجاه تایی به خودشان اختصاص داده‌اند. جالب اینکه اولین شرکت در این فهرست که به‌عنوان نوآورترین شرکت جهان انتخاب شده است شرکت بزرگ Nike تولیدکننده لوازم اسپرت و ورزشی است. کارشناسان مجله آنلاین FastCompany معتقدند که این شرکت به خاطر تولید محصولات انقلابی و جدیدی که به نوعی فرهنگ استفاده مردم از لوازم ورزشی و اسپرت در زندگی روزمره را تغییر داده‌اند، به‌عنوان خلاقانه‌ترین شرکت جهان در سال 2013 انتخاب و معرفی شده است. با این اوصاف نوآورانه‌ترین و خلاقانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان در سال 2013 به ترتیب عبارتند از:
Amazon:

نوآورانه‌ترین شرکت تکنولوژی در سال 2013، دومین شرکت در این فهرست است و به خاطر افزایش سرعت هماهنگی و سازگاری با تغییرات این عنوان را در اختیار گرفته است. این شرکت در سال 2012 تمام تلاشش را برای تحویل سفارشات مشتریان در همان روز یا حداکثر تا روز بعد کرد. آمازون در ماه مارس گذشته شرکت سازنده ربات Kiva Systems را با قیمت 775 میلیون دلار خرید تا به این ترتیب سرعت فرآیند سفارش و تحویل خودش را تا 20 دقیقه افزایش دهد.
Square: 

این شرکت سومین شرکت نوآورانه دنیا است که به خاطر گسترش سیستم‌های پرداخت موبایل این رتبه را به دست آورده است. این شرکت ایده ساده‌ای برای این کار داشت؛ امکان انتقال تراکنش‌های مالی کارت‌های اعتباری به دستگاه‌های موبایل. این ایده باعث شد رقابت شدیدی در میان شرکت‌های دیگری مانند PayPal، Intuit و Groupon ایجاد شود، اما Square همچنان در صدر این رقابت باقی ماند و در حال حاضر این شرکت اعلام کرده است که ارزش تراکنش‌های مالی پرداخت‌های موبایلی آن در سال به بیش از 10 میلیارد دلار می‌رسد.
Splunk: 

این شرکت آمریکایی که تولیدکننده نرم‌افزارهای تحت وب برای جست‌وجو و نظارت و تحلیل است، حالا چهارمین شرکت نوآورانه جهان است. این شرکت به‌خاطر ارائه خدمات به بخش بزرگی از صنایع و تجارت‌های مختلف این عنوان را گرفته است. 
Uber:

 این شرکت آمریکایی تولیدکننده اپلیکیشن‌های موبایل برای برقراری رابطه عابران پیاده با مالکان خودروهای لوکس برای اجاره آنها است که حالا ششمین شرکت نوآورانه در این فهرست است. Uber این عنوان را به خاطر ارائه نوآوری در جهت راحتی کار عابران پیاده و افراد گرفته است. 
Pinterest: 

یک وب‌سایت به اشتراک‌گذاری عکس که امکان ایجاد مجموعه‌های عکس با موضوع‌های خاص و واحد را برای اساس رویدادها، علایق یا سرگرمی‌ها به کاربرانش می‌دهد. این شرکت حالا رتبه هشتم را در این فهرست به خودش اختصاص داده است. کارشناسان FastCompany معتقدند که این عنوان به خاطر باز کردن گره‌های ذهنی کاربران درباره تصاویر و عکس‌ها به این شرکت داده شده است. 
Safaricom: 

اپراتور موبایل بزرگ کشور کنیا به خاطر ایجاد پلی برای شکاف مراقبت‌های بهداشتی در میان مردم این کشور از طریق مخابرات، عنوان نهمین شرکت نوآورانه جهان را به خودش گرفته است. در این کشور که بیش از نیمی از جمعیت آن با هزینه‌ای کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند، این اپراتور مخابراتی امکان برقراری رابطه تلفنی بیماران با دکترها را به صورت رایگان فراهم می‌آورد.
Google: 

رتبه یازدهم این فهرست به غول موتور جست‌وجوی آنلاین جهان می‌رسد که به خاطر افزودن فیبر به عادت‌های اینترنتی افراد این رتبه را دریافت کرده است. این اتفاق در ماه نوامبر گذشته و به این ترتیب کابل‌های فیبر نوری را از خیابان‌ها به صورت یک جک روی دیوار خانه افراد در شهر کانزاس سیتی آورد. این سرویس که اینترنت را با سرعت گیگابایتی ارائه می‌کند با نام Google Fiber شناخته می‌شود.
Apple:

 محبوب‌ترین شرکت دنیای تکنولوژی که حالا سیزدهمین شرکت خلاقانه دنیا در سال 2013 است. این شرکت به خاطر ارائه نمایشگرهای رتینا در محصولاتش که لذت تماشای تصاویر با وضوح و کیفیت بالا را به کاربرانش می‌دهد، این عنوان را گرفته است. نمایشگرهای رتینا ابتدا در تبلت‌های iPad این شرکت مورد استفاده قرار گرفت و خیلی زود به مک‌بوک‌های آن هم رسید. این نمایشگرها تجربه جدیدی از تماشای تصاویر با کیفیت بالا را برای کاربران به ارمغان آوردند.
Tencent: 

این شرکت بزرگ چینی که بزرگ‌ترین وب پورتال این کشور است، سرویس‌های اجتماعی مختلفی را از بازی‌های آنلاین گرفته تا تجارت الکترونیک ارائه می‌کند. اما سرویس چت این شرکت با نام WeChat حالا بیش از 300 میلیون نفر کاربر در کمتر از دو سال به‌دست آورده است تا این شرکت را به عنوان شانزدهمین شرکت نوآورانه جهان تبدیل کند.
Samsung: 

این شرکت کره‌ای نه به‌خاطر تولید محصولات متنوع و مطابق با سلایق و بودجه‌های مختلف، بلکه به خاطر ارائه تصویر جدیدی از طراحی هنری و توسعه آن عنوان هفدهم را در این فهرست در اختیار گرفته است. این شرکت به عقیده کارشناسان به خاطر نسخه برداری دقیق و حتی در بعضی از موارد بهبود یافته از گوشی موبایل پرطرفدار آی‌فون شرکت اپل در گوشی‌های موبایل خودش این عنوان را گرفته است. در واقع سامسونگ با این کار بازار موبایل‌های هوشمند را از انحصار و حاکمیت مطلق اپل خارج کرد.
Rovio: 

این شرکت فنلاندی که به خاطر طراحی و تولید بازی انگری بردز خیلی زود در جهان به شهرت رسید و محبوب شد، حالا به خاطر تبدیل اپلیکیشن‌ها به منبعی جدید برای انتخاب‌های بسیار وسیع سرگرمی‌های جالب عنوان بیست و ششم را در این فهرست به خودش اختصاص داده است. 
Microsoft: 

غول نرم‌افزاری جهان به خاطر ایجاد تحول در سرگرمی‌های خانگی عنوان چهل و هشتم را در این فهرست در اختیار گرفته است. این شرکت با محصولاتی مانند ویندوز، Xbox و Kinect حالا سهم قابل توجهی از سرگرمی‌های خانگی بسیاری از مردم جهان را در اختیار گرفته است. 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.