اپراتورها

تلفن همراه

February 18, 2013
0:47 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53384

علاقه‌مندی همراه اول برای ورود به نسل سوم ارتباطات

 

قائم مقام شرکت ارتباطات سیار فعالیت 17 ساله این اپراتور در زمینه نسل دوم ارتباطی را کافی دانسته و از علاقه‌مندی همراه اول برای ورود به نسل سوم ارتباطات خبر داد.
 
حمیدرضا نیکوفر – قائم مقام همراه اول- اظهار کرد: بازار تلفن همراه ایران بین سال‌های 1373 تا 1381 دچار نوعی انحصار بود اما از سال 81 و به دنبال طرح مبحث آزادسازی قراردادی با شرکت تالیا بسته شد و پس از آن در سال 85 با روی کار آمدن اپراتور دوم موضوع وارد مرحله جدیدی شد.
 
وی با بیان این‌که شاید بحث خصوصی‌سازی یکی از مباحث مهم در حوزه تلفن‌های همراه باشد توضیح داد: در حال حاضر با آمدن اپراتور سوم دیگر شرایط به گونه‌ای شده که چندین بازیگر در عرصه اپراتوری کشور فعالیت می‌کنند و ما انتظار داریم این بازار سمت به سوی جدیدی پیش برود.
 
نیکوفر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در این میان یکی از بحث‌های مهمی که مطرح می‌شود این است که در این عرصه چقدر می توان درآمدزایی کرد.
 
قائم مقام همراه اول با بیان این‌که همراه اول طی سال‌های گذشته میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری در عرصه تلفن همراه صورت داده یادآور شد: طی سال‌های اخیر در دنیا رشد درآمد از طریق صوت کند شده و در آینده بخش مهمی از درآمد اپراتورها از طریق خدمات باند پهن محقق خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که در چنین شرایطی لازم است به دنبال فرصت‌های رشد جدید برای اپراتورها بود، توضیح داد: شرکت همراه اول که در دنیا از نظر تعداد مشترکان رتبه 17 را دارد از سال‌های 73 تا 91 همواره با سیر صعودی تعداد کاربران همراه بوده است و حتی در شرایطی که اپراتورهای مختلف آمده‌اند در سال 91، 8.6 میلیون سیم کارت جدید توسط این اپراتور فروخته شد که این موضوع در بازار رقابتی فعلی کار آسانی به شمار نمی‌رود.
 
وی با تاکید بر این‌که ایجاد و ارائه سرویس‌های جدید از نیازهای بازار به شمار می‌رود، اظهار کرد: همراه اول درحوزه دیتا در سال 91 حدود 19 درصد رشد داشته است .
 
وی تعداد مشترکان ام.ام.اس این شبکه را حدود پنج میلیون و 600 هزار نفر عنوان کرد و در ارتباط با سرویس جیرینگ از وجود 25 میلیون مشترک فعال خبر داد.
 
قائم مقام همراه اول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که شرکت ارتباطات سیار از سهامداران شرکت مبین نت به شمار می‌رود توضیح داد: در حال حاضر 45 درصد مشتریان بازار وایمکس به این شرکت مربوط می‌شوند.
 
وی همچنین از در اختیار داشتن بیش از 22 هزار سایت BTS خبر داد و افزود: در حال حاضر شبکه همراه اول در 1169 کشور و بیش از 62 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور پوشش شبکه دارد.
 
اما در ادامه قائم مقام همراه اول بر لزوم ورود اپراتورها به عرصه‌های جدید تاکید کرد و گفت: ما 17 یا 18 سال است که در زمینه نسل دوم ارتباطی فعالیت می‌کنیم. آیا این کافی نیست؟ از این پس فرصت رشد ما در کدام عرصه‌ها خواهد بود. اکنون اگر درآمدی نصیب شبکه مخابراتی کشور شود دولت و کشور از این درآمدها بی‌نصیب نخواهند بود و به همین دلیل ایجاد فرصت رشد برای صنعت مخابرات موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود.
 
وی با تاکید بر این که در حال حاضر حوزه Voice به اشباع رسیده ، اتفاق‌های نوین عرصه ارتباطات را مربوط به دیتا دانست و افزود: اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه به 115 درصد رسیده که این موضوع نشان از به اشباع رسیدن این بخش دارد و در این شرایط لازم است ما به دنبال ظرفیت‌های جدید باشیم.
 
نیکوفر گفت:‌ در حال حاضر 50 درصد از جمعیت کشور 78 درصد استفاده‌کنندگان اینترنت هستند و تنها حدود چهار درصد این مشترکان از طریق اینترنت موبایل دسترسی به اینترنت دارند. در حالی که افزایش مشترکین خدمات باند پهن باعث رشد قابل توجه تولید ناخالص ملی خواهد شد.
 
وی در پایان یادآور شد: به ازای هر صد ارتباط جدید در باند پهن هشت شغل ایجاد می شود و به ازای هر واحد پولی که برای ارائه خدمات باند پهن هزینه شود، حدود 2.25 واحد پول ارزش برای مشتری آفریده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.