تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 18, 2013
13:13 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53399

گارتنر عرضه کنندگان راهکارهای خدمات مشتری را وارد مربع جادویی کرد

 

شرکت پژوهشی گارتنر جدید‌ترین گزارش تحلیلی خود را که به مربع جادویی معروف است، منتشر کرده است. گارتنر در این گزارش به بررسی و رتبه بندی عرضه کنندگان ابزارهای خدمات مشتری تحت وب پرداخته است. 
 
به گزارش وب سایت cmswire، مربع جادویی یک ابزار تحلیلی است که گارتنر در آن به ارزیابی شرکت‌های عرضه کننده محصولات و خدمات آی تی می‌پردازد. گارتنر در این روش بر مبنای دو معیار به ارزیابی و رتبه بندی شرکت‌های عرضه کننده می‌پردازد: یکی بینش و برنامه‌ای که این شرکت‌ها برای آینده دارند و دیگری توانایی عمل به این برنامه‌ها. سپس شرکت‌های مختلف را بر اساس امتیازی که کسب کرده‌اند در یکی از چهار خانه مربع جادویی قرار می‌دهد. این مربع دارای چهار خانه به شرح زیر است: پیشرو‌ها، رقابت جویان، رویا بین‌ها و ریزنقش‌ها. 
گارتنر در گزارش جدید خود عرضه کنندگان ابزارهای تحت وبِ خدمات مشتری را که جزئی از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) محسوب می‌شود، مورد ارزیابی قرار داده است. در این گزارش، شرکت‌هایی مثل ‌ای گین (eGain)، اوراکل، رایت ناو، کانا و موکسی سافت ویر در ردیف شرکت‌های پیشرو در این بازار جای گرفته‌اند. در مربع جادویی گارتنر، پیشرو به شرکت‌هایی گفته می‌شود هم بینش و برنامه کامل‌تری دارند و هم توانمندی زیادی برای عمل به برنامه و بینش خود دارند. 
آوایا، اینتراکتیو اینتلیجنس، آرتیفیشل سالوشن و پرزنس تکنولوژی نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که گارتنر آن‌ها را در دسته رویابین‌ها جای داده است، یعنی شرکت‌هایی که بینش و برنامه کاملی برای فعالیت در بازار راهکارهای خدمات مشتری تحت وب دارند اما از توانایی لازم برای تحقق برنامه‌های خود برخوردار نیستند. 
گارتنر شرکت جنی سیس (Genesys) را نیز در دسته رقابت جویان قرار داده است. رقابت جویان به شرکت‌هایی گفته می‌شود که برنامه و بینش صحیحی از آینده ندارند، اما از توانایی خوبی برای عمل به برنامه‌ها و تصمیمات خود برخوردارند. به نظر گارتنر این شرکت‌ها تصور چندان دقیقی از آینده صنعت خود ندارند. 
در مربع جادویی جدید گارتنر، شرکت‌های سپ، آنبوتو، اپتیکا و کانا اکسپرس نیز در ردیف شرکت‌های ریزنقش قرار گرفته‌اند؛ شرکت‌هایی که نه برنامه مشخصی برای آینده دارند و نه از توانایی لازم برای عمل به برنامه‌های احتمالی خود برخوردارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.