تلفن همراه

گوشی

February 19, 2013
22:55 سه شنبه، 1ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53429

انتخاب واحد دانشجویان ایرانی از طریق موبایل ممکن شد

 

سامانه آموزشی همراه کلاسور با نصب تلفن همراه امکان انتخاب واحد و دیدن نمره ها و برنامه درسی را برای دانشجویان فراهم می کند.
 
یونس یونسیان، کارشناس it در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سامانه آموزشی همراه کلاسور سامانه ای است برای دسترسی دانشجویان به سامانه سیستم های آموزشی تحت پلت فرم pc و desktop طراحی شده است.
 
وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما در حوزه موبایل با آن روبرو هستیم طرح هایی است که بتوانیم در آنها سیستم های آموزشی را به بحث موبایل متصل کنیم.
 
یونسیان افزود: بر همین اساس، طرح پیاده سازی دانشگاه همراه را تعریف کردیم و این کار را با سامانه آموزشی کلاسور شروع کرده ایم.
 
وی در خصوص قابلیت های این سامانه گفت: این سامانه قابلیت دارد به سیستم آموزشی گلستان متصل شود و بر اساس اتصالی که به serverبرقرار می کند با استفاده از یک رابطه کاربری موبایل دانشجو را به بخش زیادی از اطلاعات آموزشی اش متصل کند و دانشجو می تواند اطلاعاتی از قبیل نمرات، برنامه هفتگی دروس، انتخاب واحد و دیدن بسیاری از اطلاعات آموزشی دانشگاه خود را داشته باشد.
 
این کارشناس it تصریح کرد: هدف ما از این کار تهیه یک سیستم موبایل ایرانی است که بخش زیادی کاربران آن را دانشجویان تشکیل می دهند.
 
یونسیان همچنین گفت: بحث الکترونیک این سامانه نیاز به زیر ساخت هایی دارد که ما در حال رایزنی در این زمینه هستیم.
 
وی در خصوص قابلیت نصب انواع گوشی افزود: ساختاری که ما طراحی کرده ایم بر اساس سهم بازار موبایل از سیستم عاملهای مختلف است و در حال حاضر بازار سهم بیشتر را به سیستم عاملهای اندروید و ios  اختصاص داده است و بنابراین، با پلت فرم اندروید این طرح را آغاز کرده ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.