اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 20, 2013
23:49 چهارشنبه، 2ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53452

فعالیت 15 هزار وب سایت در ایران

 

دبیر اولین کنفرانس مدیریت منابع اطلاعاتی وب از فعالیت حدود 15 هزار وب سایت ایرانی که در مجموع شامل 12 میلیون صفحه می‌شوند خبر داد.
 
غلامعلی منتظر یادآور شد: 75 درصد از این صفحه‌ها مربوط به اخبار می شوند و ما تنها حدود چهار میلیون صفحه با اطلاعات سازمانی داریم که این آمار اصلا خوب نیست و به خصوص در مقایسه با کشورهای دیگر آمار پایینی به شمار می رود.
 
وی با اشاره به کشوری مانند کره جنوبی که حدود صد میلیون صفحه وب در اختیار کاربران خود قرار داده اظهار کرد: برخی اطلاعات وب ایران گویای آن است که 50 درصد از صفحات وب ما از جنس ایستا و تنها 50 درصد آن‌ها از جنس پویا است.
 
دبیر اولین کنفرانس مدیریت منابع اطلاعاتی وب در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در میان فایل های تصویری نیز حدود 85 تا 90 درصد فایل‌ها از جنس زیپ است.
 
وی در عین حال عنوان کرد: طی سال‌های گذشته حجم انبوه اطلاعات در عرصه وب موجب شده است مفاهیمی مانند تولید اطلاعات، نشر اطلاعات و دریافت اطلاعات گوناگون از اهمیت فوق العاده برخوردار شوند و به این ترتیب با دستیابی به وب ما موفق به تولید و دریافت اطلاعات به شکلی ساده شده‌ایم.
 
منتظر همچنین عنوان کرد: حدود یک دهه است که بحثی با عنوان آرشیو ملی در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه کتابخانه ملی ایران با همکاری پژوهشگاه علوم و فن‌آوری اطلاعات و دانشگاه‌های صنعتی کشور تصمیم به برگزاری کنفرانس مدیریت منابع اطلاعاتی وب گرفته‌اند.
 
دبیر اولین کنفرانس مدیریت منابع اطلاعاتی وب در ادامه عدم اطلاع داشتن از رفتار جویش کاربران ایرانی در وب را یکی از ضعف‌های اطلاعاتی دانست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.