سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 21, 2013
13:54 پنجشنبه، 3ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53466

نارضایتی بیل گیتس از نوآوری‌های کنونی مایکروسافت

 

اگرچه حدود ۵ سال می‌شود که «بیل گیتس» (Bill Gates) از نقش اصلی خود در شرکت مایکروسافت کناره‌گیری کرده، اما همچنان فعالیت این شرکت را که با دستان خود تاسیس کرده است به دقت دنبال می‌کند و همواره از آنچه که در روند حرکت مایکروسافت به سمت جلو می‌بیند راضی نیست. 
 
به گزارش وب سایت news.cnet، گیتس گفت‌وگویی با «چارلی رز» (Charlie Rose) از خبرگزاری CBS This Morning انجام داده و در خصوص میزان رضایتمندی خود از فعالیت‌های «استیو بالمر» (Steve Ballmer) به عنوان مدیرعامل کنونی صحبت کرده است. او توضیح داده است که طی چند سال گذشته اتفاقات جالب و مورد توجهی تحت مدیریت بالمر در شرکت مایکروسافت رخ داده است، اما او از نوآوری‌هایی که در شرکت مایکروسافت رخ می‌دهد راضی نیست. 
گیتس در این مصاحبه گفت: «او و من جزء افرادی هستیم که از خودمان بسیار انتقاد می‌کنیم. باید توجه داشت که استیو طی سال گذشته اتفاقات جالب و قابل ملاحظه فراوانی را انجام داده است. ویندوز ۸ یک کلید اصلی برای آینده محسوب می‌شود و رایانه Surface اتفاقی مهم است. مردم به دنبال موتور جست‌وجوی بهتر می‌گردند و Bing در اختیار آ‌ن‌ها قرار گرفته است و کنسول بازی Xbox محبوبیت زیادی دارد». 
او در ادامه گفت: «اما… این کافی است؟ نه! او و من در حالت کلی از این شرایط راضی نیستیم. ما از آنچه که در شرکت مایکروسافت برای توسعه فناوری‌های مختلف رخ داده است راضی نیستیم». 
 «بیل گیتس» به طور کلی از موقعیت مایکروسافت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند احساس رضایت نمی‌کند و طبق آمارهای منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC این شرکت تنها ۴/۲ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.