سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 22, 2013
16:58 جمعه، 4ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53485

کروم بوک پیکسل، لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل معرفی شد

 

در حالی که صبح امروز در وبلاگینا به شما گفتیم بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل قصد تولید اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی خود را تا اواخر سال جاری میلادی دارد، دقایقی پیش این شرکت به طور رسمی از Chrombook Pixel، اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی خود رونمایی کرد.
 
Pixel front white 730x486 Google unveils 12.85 touch screen Chromebook Pixel with a 2560x1700 display, starting today at $1,299
 
به گزارش وبلاگینا از نکست وب، کروم بوک پیکسل به‌عنوان اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل، دارای ویژگی‌های سخت‌افزاری جالبی است که آن را قابل قیاس به مک بوک ایر اپل می‌کند.
 
این کروم بوک با داشتن صفحه نمایش ۱۲.۸۵ اینچی با رزولوشن فوق‌العاده ۱۵۶۰ در ۱۷۰۰ پیکسل (۲۳۹ پیکسل در هر اینچ)، تفکیک تصویری بالاتری از رتینای مک‌بوک را در اختیار کاربران می‌گذارد. در کنار این‌ها، کروم بوک جدید نسبت تصویر ۳:۲ دارد که احتمالا داشتن چنین نسبت تصویری، آن را برای مرور صفحات وب ایده‌آل می‌کند
 
گوگل برای پردازنده کروم بوک پیکسل از Core i5 دو هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی اینتل استفاده کرده است و رم دستگاه نیز ۴ گیگابایت است. حافظه ذخیره سازی لپ‌تاپ جدید گوگل از نوع SSD است که می‌توانید از بین دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از آن‌جا که این میزان فضا، برای ذخیره‌سازی فایل‌های چند رسانه‌ای چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد، گوگل به خریداران این دستگاه‌ها میزان ۱ ترابایت فضای رایگان گوگل درایو (برای مدت ۳ سال) هدیه می‌دهد.
 
 
 
از دیگر مشخصات کروم بوک پیکسل می‌توان به وزن ۱.۵۲ کیلوگرمی آن اشاره کرد. همچنین این دستگاه دارای سه میکروفن مختلف است تا هنگام انجام تماس‌های صوتی و تصویری، نویز صدا تا جای ممکن گرفته شود.
 
گوگل کروم بوک جدید خود را با طراحی متفاوت‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی معرفی کرده است. وجود بدنه آلومینومی، گوشه‌های گرد، مخفی بودن خروجی خنک کننده دستگاه و پیچ‌ها، همگی نشان دهنده آن است که طراحی بدنه این مدل شاهد تحول کاملی بوده است. علاوه بر این‌ها، طراحی کیبورد در این دستگاه نیز تغییر کرده است تا کار را برای کاربرانی که سرعت تایپ بالاتری دارند، ساده‌تر کند.
 
به لطف وجود پردازنده قدرتمند این مدل، گوگل می‌گوید کروم‌بوک پیکسل می‌تواند به‌طور همزمان چندین ویدیوی فول اچ‌دی را نمایش دهد. البته این شرکت در کنار تغییرات سخت‌افزاری، در بخش نرم‌افزار نیز با توجه به وجود ویژگی نمایشگر لمسی، برنامه‌هایی در سر دارد. اپلیکیشن‌های QuickOffice و Google+ Photos قرار است به‌طور اختصاصی برای کاربران کروم بوک پیکسل عرضه شوند.
 
لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل را از همین امروز می‌توان سفارش داد. گوگل قرار است از ماه آوریل، سفارشات کاربران را تحویل دهد. اما شاید مهم‌ترین فاکتور این مدل، قیمت آن باشد. برخلاف روال قبلی گوگل در قیمت گذاری کروم بوک‌ها، ابن بار به دلیل جهش بزرگ سخت‌افزاری، قیمت محصول نیز به طرز شگفت‌آوری افزایش پیدا کرده است.
 
کروم بوک پیکسل در دو مدل وای‌فای و LTE عرضه خواهد شد. قیمت گوگل قیمت مدل وای‌فای را ۱۲۹۹ دلار تعیین کرده است و مدل LTE نیز که تنهای در آمریکا قابل سفارش خواهد بود، همراه با یک بسته اینترنتی ماهانه، ۱۴۴۹ دلار قیمت دارد. برای مشاهده مشخصات کامل و تصاویر بیشتری از کروم بوک پیکسل می‌توانید به گوگل پلی مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.