امنیت

فناوری اطلاعات

February 22, 2013
17:23 جمعه، 4ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53490

واکنش شدیداللحن چین به اتهام سایبری آمریکا

 

وزارت دفاع چین اتهامی را که یک شرکت امنیتی آمریکایی در خصوص هک سیستم‌های رایانه‌ای مطرح کرده بود، با پاسخی شدیداللحن تکذیب کرد.
خبرگزاری اتریش از پکن گزارش داد، وزارت دفاع چین  اعلام کرد این اتهام که ارتش چین در پس یک سلسله حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی قرار دارد، از نظر علمی غلط و به این ترتیب شوخی است.
 
در این بیانیه که روی اینترنت منتشر شده، آمده است: این گزارش به هیچ وجه سند و مدرکی فنی ارایه نمی‌دهد، زیرا فقط مبتنی بر آدرس‌های IP به این نتیجه رسیده که حملات هکری از چین بوده است.
 
وزارت دفاع چین ادامه داد: هر کسی می‌داند که به کار گرفتن آدرس‌های IP تقلبی برای حملات هکری تقریبا امری روزمره است.
 
وزارت امور خارجه چین هم روز سه‌شنبه این ادعا را زیر سوال برده و تاکید کرده بود دولت چین مخالف حملات سایبری است.
 
شرکت رایانه‌ای تخصصی آمریکایی مندیانت (Mandiant) در گزارشی اعلام کرده بود واحدهای نظامی "61398" که مقرشان در شانگهای است، حملات مداومی را به کشورهای صنعتی انجام می‌دهند. در این حملات چند صد ترابایت داده از دستکم 141 سازمان مختلف به ویژه در آمریکا سرقت شده است.
 
یکی از سخنگویان باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا گفت این کشور بارها نگرانی خود را از دزدی سایبری در ملاقات با عالی‌ترین سطوح دولت چین و همچنین ارتش این کشور ابراز کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.