لبه تکنولوژی

February 24, 2013
15:32 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53512

جزئیات ساعت اپل فاش شد; ساعتی قابل انعطاف با صفحه لمسی

 

یک درخواست ثبت اختراع توسط شرکت اپل شایعاتی که درباره تولید ساعت این شرکت بزرگ فناوری وجود داشت را تقویت کرد و مشخص شده که این ساعت از یک صفحه لمسی قابل انعطاف روی مچ دست کارر برخوردار است.
 
به گزارش مهر، این طراحی نوآورانه که برای نخستین بار جزئیات آن منتشر می شود از فناوریهایی استفاه کرده که روزی می تواند در رایانه قابل پوشیدن اپل به کار رود.

چندی پیش در سایتهای اینترنتی شایعاتی درباره ساعت اپل و ظاهر آن منتشر شد اما ظاهرا شایعات منتشر شده ارتباطی به اصل ماجرا ندارد.

این طرح در درخواست ثبت اختراع اپل یک دستگاه پوشیدنی را نشان می دهد که دارای یک صفحه لمسی است و روی مچ کاربر قرار می گیرد

این ساعت از همان فناوری استفاده می کند که در خط کشهای مچی دانش آموزان دوران بستان استفاده شده است.

این درخواست یک دستگاه قابل پوشیدن روی مچ دست را توصیف می کند که دارای یک حالت مسطح و یک حالت خمیده و یک صفحه نمایش قابل انعطاف است که روی نخستین لایه قابل انعطاف آن قرار گرفته است.

این دستگاه مچی به مچ دست کاربر بسته می شود و این عمل بستن از همان فناوری الهام گرفته که در خط کشهای مچی کودکان استفاده شده است، یعنی همان خط کشهایی که با ضربه روی مچ به دور آن حلقه می شود.

این طرح غیر منتظره برای نخستین بار مشخص شده و نشان می دهد که حتی بدون اینکه استیو جابز در نقطه اوج این شرکت، اپل بازهم توانایی ایجاد شگفتی برای کاربران خود را دارد

خط کشهای مچی که طی دهه های 90 و حتی 80 میان نوجوانان محبوب بود خطکشها و یا دست بند هایی بود که از آهن قابل انعطاف ساخته می شود و با یک ضربه به سرعت به شکل حلقه ای ظاهر می شد.

این دستگاه ممکن است از این توانایی برخوردار باشد که بتواند اطلاعات منتقل شده از یک دستگاه الکترونیک قابل حمل که به احتمال زیاد این دستگاه آی فن است را در صفحه خود با استفاده از ارتباطات وایرلس نمایش دهد.

یکی از نوآوریهای جالب که در این درخواست توصیف شده شیوه شارژ شدن این دستگاه است که در میان گزینه های مختلف استفاده از انرژی خورشید مورد اشاره قرار گرفته است.

اپل کوچکترین اظهار نظری درباره شایعات کنونی ارائه نکرده است اما برخی از طراحان تصوری که از این ساعت هوشمند در ذهن دارند را ارائه کرده اند

براساس برخی گزارشهای منتشر شده، اپل یک تیم 100 نفره از طراحان را در اختیار دارد که روی این دستگاه شبیه ساعت کار می کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.