سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 25, 2013
1:08 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53529

قدرتمندترین کارت گرافیک دنیا در دستان ایسوس

شرکت ایسوس به تازگی و درست با فاصله کمی بعد از عرضه پردازنده گرافیکی GTX Titan توسط NVIDIA کارت گرافیک جدید خود را بر اساس این پردازنده گرافیکی به بازار ارائه کرد.

 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این پردازنده گرافیکی که بر اساس معماری NVIDIA Tesla K20X ساخته شده است از قابلیت و کارایی بالایی برخوردار است که این موضوع باعث شده تعبیه آن در کنار قطعات خوب و طراحی مناسبی که ایسوس در ساخت کارت‌های گرافیک از آن استفاده می‌کند، این محصول را به یک غول تمام عیار تبدیل کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده این کارت گرافیک مجهز به 6 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5 است که در فرکانس کاری 6000 مگاهرتز (1500 مگاهرتز پایه) فعالیت می‌کند. این حافظه‌ها با استفاده از رابط حافظه 384 بیتی با پردازنده گرافیکی این کارت‌ که در فرکانس پایه 837 مگاهرتز و فرکانس 876 مگاهرتز (حالت 2 GPU Boost) فعالیت می‌کند در ارتباط است.
 
پردازنده به کار رفته در این کارت گرافیک  مجهز به 2688 واحد پردازشی CUDA است که این موضوع باعث افزایش قدرت پردازشی آن در کاربرد‌های سه‌بعدی می‌شود. این پردازنده گرافیکی از فناوری‌های رابط Direct X 11.1 و Open GL  4.3  پشتیبانی می‌کند. امکانات ارتباطی که ایسوس در این محصول در نظر گرفته شامل یک رابط DVI-I، یک رابط DVI-D، یک رابط HDMI و یک پورت Display Port است. 
ایسوس با ارائه  این محصول قدرتمند قصد دارد قدرتمند ترین بازی‌ها کامپیوتری را در بالاترین وضوح تصویر موجود  را به چالش جدی بکشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.