اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

February 26, 2013
3:21 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53553

معرفی انواع خدمات IPTV مخابرات

 

 
دسترسی به شبکه‌های اطلاع‌رسانی، حضور مجازی در کلاس‌های آموزشی، دریافت انواع خدمات بانکی، مطبوعاتی، پزشکی، بیمه و جا به جایی زمان در پخش برنامه‌های تلویزیونی تنها بخشی از انواع خدماتی است که از طریق زیرساخت‌های مخابراتی و پروژه IPTV قابل دریافت است.
 
به گزارش ایسنا، ‌مجری طرح IPTV شرکت مخابرات ایران با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با خدمات IPTV و عملیاتی شدن نهایی این طرح اظهار کرد: پس از انعقاد قرارداد با شرکت تکتا به نمایندگی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که مسؤولیت تولید محتوا را برعهده دارد، مقرر شد برای توسعه این خدمات به تمامی شرکت‌های مخابراتی استان‌ها و آشنایی مدیران و کارشناسان با مبانی نظری و فنی IPTV کارگاهی آموزشی برگزار شود.
 
صابری‌وند تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی که با حضور نمایندگان شرکت تکتا و مدیران و کارشناسان مخابرات استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی وکارشناسان حوزه معاونت IT مخابرات ایران و مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات تشکیل شد، شرکت کنندگان از تجهیزات و سامانه های Headend نصب شده در سایت صدا و سیما بازدید کردند.
 
مشاور مدیر عامل و مجری طرح IPTV گفت: در یک نشست فنی، کارشناسان دو شرکت هواوی و ZTE که تجهیزاتی را به صورت پایلوت در برخی مناطق نصب کرده بودند، گزارش فنی مفصلی از توانمند‌ی‌های IPTV ارائه کردند و درنهایت توافقاتی برای راه‌اندازی سریع این سرویس در ۲ استان صورت گرفت.
 
 
خدمات قابل ارایه از طریق IPTV عبارتند از:
 
پخش شبکه‌های تلویزیونی Live TV؛
این رسانه به شما کمک می‌کند تا تمامی شبکه‌های تلویزیونی مورد علاقه را مشاهده کنید. اگر دوست داشتید آن را متوقف و در زمان دلخواه تماشا کنید.
 
جابجایی زمان Time Shift؛
با این ویژگی می‌توانید به برنامه‌هایی که زمان دیدن آن‌ها سپری شده است، مجدداً دستور نمایش دهید. از آنجایی که سیستم بطور خودکار برنامه‌ها را ذخیره می‌کند کاربران قادر خواهند بود تا به برنامه‌هایی که فرصت دیدن آن‌ها را نداشته‌اند، دسترسی مجدد یابند. شما می‌توانید برنامه‌های پخش شده را تا هفت روز قبل انتخاب و تماشا کنید.
 
برنامه تلویزیونی درخواستی Catch-Up TV؛
با این برنامه کاربران می‌توانند برنامه‌هایی را که ممکن است از دست داده‌اند را تماشا کنند. از آنجا که سیستم بطور خودکار برنامه‌ها را ذخیره می‌کند، کاربران می‌توانند به برنامه‌هایی که از دست داده‌اند، دسترسی داشته باشند.
 
ضبط شخصی برنامه PVR؛
با ضبط ویدیوی شخصی (PVR)، کاربران می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه‌شان را ضبط و در فرصت مناسب تماشا کنند.
 
خرید تلویزیونی TV Shopping؛
از طریق شبکه منحصر بفرد خرید تلویزیونی، کاربران می‌توانند خریدشان را از بین سبد محصولات بسیار متنوع انتخاب و از طریق تلویزیون خریداری کنند.
 
پرداخت لحظه‌ای iPPV؛
با ویژگی پرداخت لحظه‌ای هر تماشا (iPPV) مشترکان می‌توانند برنامه خاصی از کانال را تماشا کنند حتی اگر مشترک آن کانال نباشند. کاربران می‌توانند از ویژگی این سرویس برای خرید و استفاده تنها برای برنامه انتخاب شده هزینه بپردازند.
 
نظارت والدین Control Parental؛
با استفاده از رسانه شیما می‌توان برنامه‌های ارائه شده را مدیریت کرد. برای مثال برخی فیلم‌ها برای کودکان مناسب نیست، در صورت نیاز می‌توانید دسترسی آنان را مدیریت کنید.
 
خدمات پزشکی Health TV؛
اطلاعات بهداشتی، پزشکی و درمانی: شما می‌توانید با استفاده از این امکان با جدیدترین اخبار پزشکی، درمانی و یافته‌های روز دنیا درباره سلامتی آشنا شوید.
 
خرید بلیت TV Ticketing؛
ارایه انواع بلیت‌های مسافرتی، سینما و تئاتر، مراکز ورزشی و تفریحی و …
 
خدمات کتابخانه‌یی TV Library؛
دسترسی به کلیه کتابخانه‌ها، دایره‌المعارف‌ها و بنگاه‌های تحقیقاتی و ارایه خدمات متنوع.
 
دنیای تصویر و صدا VOD & AOD؛
می‌توانید فیلم، سریال، موسیقی و دیگر محصولات صوتی و تصویری مورد علاقه را از پیشخوان این رسانه انتخاب و مشاهده کنید.
 
اطلاع‌رسانی Walled Garden؛
رسانه شیما، سرویس‌های اطلاع‌رسانی ارزشمند دیگری نیز که شامل دسترسی به آخرین اطلاعات آب و هوایی، ترافیک، ورزش، خبر و … می‌شود را برای مشترکان برروی صفحه تلویزیون فراهم می‌کند.
 
پنجره کودک Channel Themathic؛
ایجاد و ارائه بسته‌های موضوعی هم‌چون کودک، نوجوان، خانواده، فیلم، سریال و … براساس نظر شما، از جمله امکانات ویژه‌ای است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 
بازی Game TV؛
از میان بازی‌های جذاب پیشنهادی می‌توانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب و به‌صورت انفرادی، چند نفره و یا گروهی بازی کنید. شما جذابیت این بازی‌ها را به‌صورت شبکه‌ای با خانواده بزرگ اعضای شیما تجربه خواهید کرد.
 
تصویر در تصویر PIP؛
با استفاده از ویژگی تصویر در تصویر (PIP)، مشترکان می‌توانند همزمان دو شبکه را تماشا کنند. یک برنامه در کل صفحه و برنامه دیگر در صفحه کوچکتر.
 
پنجره آموزشی TV Learning؛
از جمله مسائل آموزشی تعامل دوسویه با دانشجو است که شبکه با امکاناتی نو به شما کمک می کند بدون صرف زمان در کلاس حاضر شده و امتحان خود را برگزار کنید.
 
خدمات بانکی TV Banking؛
دسترسی به کلیه خدمات بانکداری الکترونیک همچون انتقال وجه خرید کالا و خدمات، پرداخت قبوض، دریافت صورتحساب و… از طریق رسانه شیما.
 
خدمات مطبوعاتی TV Newspaper؛
دسترسی به کلیه کتابخانه‌ها، دایره‌المعارف‌ها و بنگاه‌های تحقیقاتی و ارایه خدمات متنوع.
 
خدمات آگهی، نیازمندی TV Yellow Page؛
دسترسی به اطلاعات مربوط به آگهی با موضوعات مختلفی چون بیمه، خودرو، لوازم خانگی، فناوری اطلاعات، ساختمان، آموزشگاه و … است.
 
رسانه شیما، نخستین تلویزیون تعاملی است که شرکت مخابرات استان تهران با شماره ۳۸۳۸ آن را پشتیبانی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.