رگولاتوری

February 26, 2013
9:56 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53584

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس: وزارت ارتباطات نباید یک روز هم بدون وزیر بماند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با محمدحسن نامی برای تصدی وزارت ارتباطات، تصریح کرد: نامی سرباز ولایت و دارای شخصیت علمی و مدیریتی است.

به گزارش خانه ملت، عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری، با تصدی وزارت محمدحسن نامی بر این وزارتخانه موافقت کرد.
نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی، در بیان دلایل موافقت خود با وزارت محمدحسن نامی، تصریح کرد: وزارت ارتباطات یکی از وزارتخانه های زیرساختی و زیربنایی است که در کشورهای پیشرفته جهان این وزارتخانه مهم و حساس است.
اکبریان افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیایی که دولت الکترونیک تشکیل شده و فضای سایبری و مجازی در جهان حاکم است، باید همگام با پیشرفت های دنیای الکترونیک حرکت کند.
وی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس که اجازه انحلال یا ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارند، گفت: حضور وزیر در شرکت های زیرساختی، سازمان های قضایی – مجازی و انتقال سازمان ها به وزارتخانه امری تخصصی و حاکمیتی است و این وزارتخانه نباید حتی یک روز هم با سرپرست و بدون وزیر اداره شود.
نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر سفارشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که در پایان دولت دهم باید با همکاری تلاش کرد تا ماه های پایانی دولت بدون تنش سپری شود، گفت: سخنان مقام اعظمای ولایت فصل الخطاب است و همه باید به آن عمل کنند.
اکبریان تصریح کرد: بنابراین رای اعتماد به محمدحسن نامی که سرباز دفاع مقدس و از بزرگان این عرصه است، حرکت در مسیر فرمایشات معظم له است.
وی با بیان این که محمدحسن نامی از افسران برجسته در کردستان و در کنار شهید صیاد شیرازی و در دانشگاه امام علی (ع) در کنار شهید نامجو است، یادآور شد: ایشان ویژگی برجسته ای دارد که بسیجی بودن وی است که این مساله یک افتخار است و نامی در سازمان نیروهای مسلح به عنوان فردی بسیجی شناخته می شود.
اکبریان ادامه داد: علاوه بر این محمدحسن نامی خود را سرباز ولایت می داند و از آنجایی که عضو هیچ باند و گروهی نیست، براساس احساس تکلیف و پیشنهاد رئیس جمهور، قصد انجام وظیفه در وزارت ارتباطات را دارد.
وی تصریح کرد: محمدحسن نامی دارای سوابق پژوهشی در رابطه با ارتباطات و فضای مجازی از جمله ۳ جلد کتاب و ده ها مقاله علمی است و شخصیتی عملی دارد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه ایشان در وزارتخانه ارتباطات تخصص ندارد اما از آنجایی که در سطوح مدیریتی کلان دارای سابقه و تجربه است نمایندگان مجلس براساس این کارنامه علمی و مدیریتی باید از وزارتایشان بر وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت کنند./
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.