اپراتورها

تلفن همراه

February 26, 2013
10:28 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53590

در صحن علنی مجلس مطرح شد: مدیرعامل همراه اول ۵۸ تا ۱۰۰ میلیون تومان پاداش میگیرد، چه کسی میخواهد به این مسائل رسیدگی کند؟

 

بخشایش و باقری ۲ نماینده مجلس از اردستان و بناب، سخنان خود و علت مخالفاتشان با وزیر پیشنهادی ارتباطات را در صحن علنی مجلس مطرح کردند و عزیز اکبریان نماینده کرج نیز تنها سخنران، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بود.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی فارس، احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز (سه شنبه) در صحن علنی مجلس در مخالفت با نامی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات اظهار داشت: صحبت ما باید فقط برای خدا باشد و از آنهایی نباشیم که دوگانه برخورد کنیم و از افرادی باشیم که اگر آخرت را می‌خواهیم کار آخرت را در این دنیا انجام دهیم .
 
وی افزود: اعتدال در فضیلت است و افراط و تفریط رذیلت می‌آورد و نگاه مکتب‌های غربی به انسان نگاهی ابزاری است و وقتی تکنولوژی تبدیل شد غایت و ایدئولوژی این باعث می‌شود انسان الینه شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آقای احمدی نژاد! شما فردی را برای وزارت ارتباطات معرفی کرده‌اید که مدرک و تخصص ایشان شاید با تعهدشان هیچ رابطه‌ای نداشته باشد.
 
بخشایش اردستانی اضافه کرد: تخصص آقای نامی جغرافیای سیاسی است و این چه ربطی به وزارت ارتباطات دارد؟ آقای رئیس جمهور! شما بهتر بود وزیر محترم خارجه را که مکانیک خوانده را به پست وزارت ارتباطات منصوب می‌کردید و در مقابل آقای نامی که شخصی بسیار متعهد است را وزیر امورخارجه بکنید؛ ما هر کس را نباید دستش را بگیریم و وزیرش کنیم.
 
وی با بیان اینکه تخصص با تعهد باید همراه باشد، تاکید کرد: شهید چمران می‌گوید اگر فرد متعهدی آمد ولی تخصص نداشت بدانید که آن شخص چون تخصص ندارد، تعهد هم نخواهد داشت.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه شایسته سالاری در عدالت است، گفت: ما هر کسی را که نباید برای وزارت معرفی کنیم و این درست است که دولت چهار ماه دیگر تا پایان فعالیتش نمانده اما برای چه دلیل دارد که کار اشتباه را باز انجام دهیم و بگذارید به عنوان یک روند در تاریخ ایران باقی بماند که رئیس جمهور اشخاصی را برای پست وزارت معرفی کنند که  تخصص و شایستگی داشته باشند.
 
بخشایش اردستانی ادامه داد: همراه اول در بخش مخابرات مدیر عامل محترمش 58 تا 100 میلیون تومان فقط پاداش می‌گیرد چه کسی می‌خواهد به این کارها برسد؟ آقای نامی می‌خواهد به این کارها رسیدگی کند؟
 
باقری(مخالف): می‌دانم به وزیر پیشنهادی رای می‌دهید، اما باید پاسخگو باشید
 
محمد باقری بنابی نماینده  بناب در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ارتباطات در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در کشور ما در سال‌های اخیر بحث شایسته‌سالاری به فراموشی سپرده شده است و این خود موجب شده از منابع کشور به خوبی استفاده نکنیم.
 
نماینده مردم بناب در مجلس با تاکید بر اینکه کشور ما از باند بازی و تنگ‌نظری‌ها رنج می‌برد،‌افزود: این از آفات جدی مدیریتی است.
 
وی درباره مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات یادآور شد: آقای نامی از شخصیت‌های برجسته کشور ماست اما جغرافیای سیاسی کجا و ارتباطات کجا.
 
وی با بیان اینکه چرا ما از تخصص صحبت می‌کنیم اما برای آن ارزشی قائل نیستیم، گفت: آقای نامی شایسته این وزارت نیست چرا که در آن تخصص ندارد.
 
باقری در ادامه به دومین دلیل مخالف خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات اشاره کرد و گفت: این گونه انتخاب مدیران ارشد نظام که خارج از وزارت مربوطه است، موجب دلسردی و آسیب دیدن اعتماد نیروها و نخبگان آن مجموعه می‌شوند.
 
نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: چرا که این شائبه به وجود می‌آید که بعد از 34 سال هنوز نظام نتوانسته است فردی را در وزارت ارتباطات پرورش دهد تا در چهار ماه وزیر یک مجموعه شود.
 
وی با بیان اینکه چقدر از افراد این وزارتخانه آشنایی دارد، گفت: اگر آشنایی ندارید می‌خواهید مانند برخی وزرا افرادی را با اتوبوس بیاورید و در این چهار ماه نیروهای غیر متخصص را وارد این مجموعه تخصصی کنید که این خطر بسیار بزرگی برای این مجموعه‌‌هاست.
 
باقری بر همین اساس مصداق بارز بی‌تدبیری را این دانست که عده‌ای غیر متخصص بیایند و در جاهای تخصصی وارد شوند.
 
وی با بیان اینکه شهید چمران می‌گویند تعهد از تخصص مهمتر است، افزود: بنده این مسئله را قبول دارم اما می‌گویم وقتی کسی کاری را قبول می‌کند در حالی که تخصص ندارد، بی‌تقواست.
 
باقری اضافه کرد: می‌گویند 4 ماه است کاری نداشته باشید اما اگر حتی یک روز هم کسی بیاید در کار کارشناسی دخالت کند، فاجعه‌آور است. ما باید به این رای‌ها پاسخگو باشیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده می‌دانم با توجه به فضای مجلس رای می‌دهید ولی بدانید فردا باید پاسخگو باشید.
 
اکبریان (موافق): کاری کنیم که دولت هم با کمترین تنش این مدت را سپری کند
 
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در موافقت با محمد حسن نامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات در در صحن علنی اظهار داشت: وزارتخانه ارتباطات یکی از وزارتخانه‌های زیربنایی و زیرساختی در هر کشوری است و امروز کشورهای پیشرفته که کمترین وزارتخانه را دارند، دارای وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.
 
وی افزود: این وزارتخانه در دنیایی که دولت الکترونیک در حال تشکیل شدن است یکی از وزارتخانه‌های حساس و بسیار مهم است و باید همگام با پیشرفت دنیای الکترونیک در دنیا، در حفظ هویت این وزارتخانه قدم برداریم تا این وزارتخانه ثبات بیشتری را داشته باشد.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بحث‌های حاکمیتی این وزارتخانه یکی از مسائل اساسی و بسیار مهم تلقی می‌شود، تصریح کرد: سازمان تنظیم و مقررات، شرکت زیرساخت، حضور وزیر در سازمان فضایی، سازمان مجازی و سازمان‌های مختلف و انتقال این سازمان‌ها به این وزارتخانه که باید این وزارتخانه یک وزارتخانه تخصصی و حاکمیتی در آینده برای نظام باشد، قدم بردارد.
 
اکبریان با بیان اینکه وزارتخانه ارتباطات نباید حتی یک روز هم با سرپرست اداره شود، خاطرنشان کرد: عزل تقی‌پور در انتهای دولت اقدامی بود که انجام شد و بسیاری از این کار ناراحت هستند و کار انجام شده را باید رها کنیم و به دنبال ترمیم مشکلات و حل مسائل مختلف باشیم.
 
وی گفت: ادامه این وضعیت، لج و لج‌بازی‌ها و سفارشاتی که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود کرده‌اند و برای همه ما هم فصل‌الخطاب است، این است که در انتهای کار دولت طوری کاری کنیم که دولت هم با کمترین تنش این مدت را سپری کند و  برای سال جدید آماده شویم و معرفی‌ دکتر نامی از طرف ریاست جمهوری و رأی اعتمادی که نمایندگان به این سرباز دفاع مقدس خواهند داد، مؤید این حرکت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بنده محمد حسن نامی را بیش از 35 سال است که می‌شناسم و با حضور وی در دوران دفاع مقدس و به عنوان یکی از سربازان ولایت و از بدو پیروزی انقلاب آشنایی دارم که ممکن است خیلی‌ها این شناخت را نداشته باشند.
 
نماینده کرج گفت: آقای نامی از افسران جوانی بود که در کردستان در کنار شهید صیاد شیرازی، نامجو و شهدای سرشناس و در دانشگاه امام علی‌ (ع) نقش بسیار بسزایی داشته است.
 
اکبریان بیان داشت: یکی از ویژگی‌های آقای نامی در ارتش جمهوری اسلامی ویژگی بسیجی بودن وی است و شما هر جا بروید آقای نامی را به عنوان یک بسیجی می‌شناسند و امروز بسیجی بودن برای ما یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: حضور وی در مناطق مختلف، مأموریت‌های سنگین و کارهای اطلاعاتی به عنوان یک افسر فعال بوده و وی نقش خود در دفاع مقدس را به خوبی ایفا کرده است.
 
اکبریان افزود: آقای نامی اهل هیچ باند، فرقه و گروهی نیست، وی سرباز ولایت است و احساس تکلیف کرد که رئیس ‌جمهور از وی خواسته است و مقام معظم رهبری هم با مأموریت وی قطعا موافقت کرده‌اند و از سازمان نیروهای مسلح آمده تا در یک مأموریت دیگر انجام وظیفه کند.
 
نماینده کرج اضافه کرد: آقای نامی دارای سوابق پژوهشی در زمینه ارتباطات و فضای مجازی، بیش از 30 جلد کتاب و ده‌ها مقاله علمی است، وی یک شخصیت دانشگاهی است و دوستان می‌گویند که وی در بخش ارتباطات فاقد تجربه است، بله ما قبول داریم، ولی خیلی از بحث‌های ما وجود دارد که امروز به عنوان بحث مدیریتی است، بله اگر وزیری باشد که در شرایطی دارای تخصص‌های ویژه و متعهد هم بوده باشد که بسیار اولاست، اما تشخیص دولت این بوده که این فرد و سرباز ولایت را امروز برای این سنگر پیشنهاد کند.
 
اکبریان گفت: تشخیص دولت این بوده و وی نیز دارای یک سابقه انقلابی و مدیریت کلان در سطح وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی است، وی یک مدیر دون‌ پایه نیست که امروز پا به عرصه گذاشته باشد و بیاید و بخواهد در این زمینه فعالیت کند و از معاونان موفق در دولت نهم و دهم بوده و چهره‌ای شناخته شده برای همه ما هستند.
 
نماینده کرج عنوان کرد: وی قول داده است که از پرسنل وزارت ارتباطات که دارای توانایی‌های بسیار زیادی هستند، استفاده کند و نیروهای ارزشی وزارت ارتباطات و مخابرات نیز بارها با مراجعه به کمیسیون صنایع اعلام کرده‌اند که از وی حمایت می‌کنند.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در پایان یادآور شد: اکثریت اعضای کمیسیون صنایع نیز وقتی نظرات و برنامه‌های آقای نامی برای وزارت ارتباطات را دیدند تصمیم بر این شد که از وی حمایت کنند و ما توفیق فعالیت وی در وزارت ارتباطات را از خداوند خواستاریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.