اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

February 27, 2013
7:39 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53603

پیش بینی های انجمن جهانی GSM برای 5سال آینده

انجمن سامانه جهانی ارتباطات همراه در گزارشی که همزمان با برگزاری کنگره جهانی موبایل در بارسلون منتشر کرده آورده است که اپراتورهای تلفن همراه تا سال 2018 بیشتر عواید خود را از طریق اطلاعات به دست می آورد تا تماسهای صوتی.
 
انجمن سامانه جهانی ارتباطات همراه که نماینده صنعت موبایل جهان است اظهار داشت که افزایش تعداد دستگاه های متصل به اینترنت و رشد ارتباطات دستگاه با دستگاه موجب افزایش انتقال دیتا به جای تماسهای صوتی شده است.
 
این انجمن در گزارش خود به برخی تغییراتی که تلفنهای همراه در زندگی مردم جهان به ویژه در کشورهای درحال توسعه ایجاد کرده، اشاره کرده است.
 
این پیش بینی 5 ساله همزمان با برگزاری کنگره جهانی موبایل ، گردهمایی سالانه صاحبان صنایع این فناوری در بارسلون منتشر شده است.
 
بهداشت و آموزش
 
براساس این گزارش، مبارزه با بیماریهای مرگباری چون مالاریا، سل و همچنین اچ آی وی به صورت فزاینده ای با استفاده گسترده تر از ارتباطات موبایلی صورت می گیرد.
 
سالانه حدود 240 تن غذا در حین جا به جایی و در انبارها فاسد می شود، اما استفاده از موبایل برای دنبال کردن مسیر کامیونهای باربری، بررسی وضعیت آب و هوای تسهیلات انبار و ذخایر مواد غذایی می تواند غذای 40 میلیون نفر از مردم (جمعیت معادل کل جمعیت کنیا) را در سال 2017 را از فساد حفظ کند.
 
در این میان استفاده از دستگاه های موبایل چون دستگاه هایی که برای خواندن کتابهای الکترونیکی و تبلتها تا سال 2017، می تواند به آموزش 1.8 میلیون نفر از کودکان کمک کند.
 
دیتا نیروی حیاتی زندگی
 
دیتا موبایلی یک کالا نیست بلکه به نیروی حیاتی زندگیهای روزمره، جامعه و اقتصاد ما تبدیل می شود و تعداد افراد و دستگاه هایی که به اینترنت متصل می شوند روز به روز افزایش می یابد.
 
این انجمن پیش بینی کرده است که ایالات متحده و آمریکا تا سال 2014 با افزایش ارتباطات دیتا در مقایسه با تماسهای صوتی رو به رو می شوند. درحالی که این مسئله در آرژانتین زودتر به وقوع می پیوندد و در سال 2013 قابل مشاهده خواهد بود. درحالی که در کنیا به عنوان یکی از اینترنتی ترین کشورهای آفریقایی این پیش بینی در سال 2016 به واقعیت بدل می شود.
 
همچنین پیش بینی می شود که اتومبیلهای رباتی متصل به اینترنت می تواند جان یک نفر از هر 9 نفر را از طریق تماس با خدمات اورژانسی، اندازه گیریهای هوشمند و کاهش انتشار کربن تا 27 میلیون تن ( معادل کاشت 1.2 میلیارد درخت) نجات دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.