اپراتورها

تلفن همراه

March 1, 2013
18:24 جمعه، 11ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53646

پیشنهاد بامزه فرا: پهنای باند رایتل صرف سایت‌های داخلی مفید شود

 

مدیرعامل مجمع فعالان مجازی انقلاب اسلامی(فرا) گفت: رایتل پهنای باند وسیع خود را به جای ارائه اینترنت ناامن با بالفعل کردن ظرفیت‌های فناورانه ارتباطی داخل شبکه به قیمت پایین، جهت نمایش سایت‌های داخلی مفید بکار گیرد.
به گزارش  مهر، مهدی صرامی گفت: رایتل بر پایه تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه 3G پهنای باند وسیع 2 مگابیت بر ثانیه را می‌تواند برای ارتباطات داخل شبکه خود عرضه کند.
 
وی افزود: بنابر این پیشنهاد مشخص ما این است که همین پهنای باند وسیع بجای ارائه اینترنت ناامن وابسته به خارج با بالفعل کردن ظرفیت‌های فناورانه ارتباطی داخل شبکه اپراتوری به قیمت پایین جهت بارگذاری و نمایش صرفاً سایت‌های داخلی مفید به شیوه لیست سفید (white list) در اختیار کاربران و مشترکان قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: با این کار بخشی از تهدید بزرگ رایتل به فرصتی کم نظیر برای گسترش محتوای بومی، اشتغال پایدار و ارتقای فضای کسب و کار، سالم و رقابتی در میان فعالان فضای مجازی کشور تبدیل شده و در اینصورت افزایش بازدید چندین هزار سایت متنوع داخلی که عمدتاً توسط جوانان مستعد کشورمان اداره می‌شوند را در پی خواهد داشت.
 
به گفته وی، علاوه بر این موجبات ارتقای محسوس کیفیت خدمات اینترنتی بخش خصوصی داخلی در رقابت با رقبای خارجی از طریق مزیت‌سازی برای تولیدات ملی را در یک فرایند مشتری مدار فراهم خواهد ساخت.
 
مهدی صرامی همچنین اضافه کرد: در خصوص تماس تصویری رایتل نیز پیشنهاد ما این است که کار متوقف بر تحلیل و تبیین نیازهای صحیح از سرویس مکالمه تصویری در قالب یک پیوست فرهنگی مصوب مرجع قانونی ذیصلاح باشد تا اطمینان حاصل شود که با حفظ حدود شرعی و از موضع فعال صرفا از مزایای ویژه این تکنولوژی بهره ببریم و از آسیب‌های اجتماعی خانمان برانداز آن حتما در امان بمانیم.
 
مدیرعامل مجمع فرا تاکید کرد وقتی از مکالمه تصویری به عنوان یک «سرویس» یاد می‌شود بایستی توجه کنیم که سرویس معادل «خدمات» است فلذا قطعا بایستی خدمات در پاسخ به «نیازهای» جامعه اسلامی – ایرانی ما باشد و نه یک سری نیاز‌های کاذب و تحمیلی ناشی از وابستگی تکنولوژیکی به خارج از کشور بر همین اساس این نکته بایستی در تبلیغات رسانه‌ای نیز لحاظ شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: شایسته است تا زمان حل مسائل و دغدغه‌ها در خصوص رایتل و بومی‌سازی تکنولوژی 3G جهت تبدیل تهدیدات آن به فرصتی جدید از طریق شورای عالی فضای مجازی، همچنان نخبگان جامعه موضوع را با حساسیت تا حصول نتیجه مطلوب دنبال کنند. طبیعتا در این صورت می‌توان امیدوار بود که این مدل از بومی‌سازی تکنولوژی در قالب شبکه ملی اطلاعات در سایر اپراتورهای مخابراتی نیز قابل بهره‌برداری برای عموم جامعه باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.