تلفن همراه

فناوری

گوشی

March 3, 2013
18:12 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53709

کنگره جهانی تلفن همراه: روز دوم

 

کنگره جهانی تلفن همراه (MWC) روز دوم را درحالی پشت سر گذاشت که بخش عمده فعالیت های شرکت کنندگان آن به همکاری های تعاملی بزرگان صنعت تلفن همراه گذشت.
 
پذیرش رقیب: این یک گزینه نیست، سرنوشت است
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، به طور واقعی همه در جهان ارتباطات راه دور نیازهای خود را مورد توجه قرار می دهند و سعی می کنند راهی برای رشد، تغییر و ابتکار بیابند.
در کنگره جهانی تلفن همراه امسال بیش از همیشه مشخص می شود که اپراتورها، فروشندگان، ارائه دهندگان خدمت، تولیدکنندگان دستگاه ها و تمام فعالان دیگر به دنبال همکاری هستند.
همکاری اپراتورها با فعالان OTT
طی روز دوم کنگره جهانی تلفن همراه، تالمون مارکو از ویبر مدیا و پیشتاز فعال OTT در خدمات VoIP و پیام نگاری، از همکاری با اپراتور اندونزیایی Axis خبر داد. ویبر که تنها ۲ سال پیش راه اندازی شده است، درحال حاضر ۱۷۵ میلیون کاربر دارد و به دنبال روش هایی برای جذب سرمایه است.
همزمان با این رویداد ورنه اوبرمن، مدیرعامل دویچه تله کام AG اعلام کرد اپراتورها باید به دنبال روش های بیشتری برای همکاری با شرکای خود از جمله رقبای OTT باشند تا مدل های تجاری برای ایجاد درآمد برای آنها شکل گیرد. به اعتقاد وی پیش از آنکه برخی مدل های تجاری شکل گیرند زمان از دست می رود، اما اپراتورها و فعالان OTT حداقل در حال حاضر به دور یک میز نشسته اند تا در مورد آینده مشترک خود بحث کنند.
بلک بری به دنبال سامسونگ با آغاز کار پرداخت موبایل
بلک بری در طرحی پایلوت که در اندونزی با همکاری ارائه دهندگان پلتفرم پول موبایل، PT Bank Permata و Monitise به قابلیت های سرویس پیام نگاری فوری خود، BBM، پرداخت شخص به شخص افزود.
این دومین موردی است که در کنگره جهانی تلفن همراه یک سازنده بزرگ تلفن همراه وارد فضای پرداخت موبایل می شود. پیش از این سامسونگ نیز از توافق با شبکه پرداخت جهانی، ویزا جهت راه اندازی سرویس های پرداخت بدون نیاز به اتصال خبر داده بود.
از طریق BBM Money کاربران می توانند از طریق دستگاه های بلک بری خود یک حساب کاربری پول موبایل ایجاد کنند و به آن دسترسی داشته باشند و از امکان پرداخت پول به افراد دیگری که از این سرویس استفاده می کنند به صورت فوری استفاده کنند. کاربران همچنین می توانند از این حساب برای خرید اعتبار و انتقال پول به حساب های بانکی استفاده کنند.
همانند سامسونگ، بلک بری نیز از عناصر ایمن در دستگاه های با قابلیت NFC خود استفاده کرده است. همانند سال گذشته، پرداخت موبایل یکی از مهمترین زمینه های کنگره امسال به شمار می رود.
رشد بیشتر اتحاد M2M
اتحاد M2M اتصالات  بزرگترین اپراتور خاورمیانه را به گروه اعضای خود افزود تا بتواند یک سیم کارت جهانی را از طریق یک پلتفرم مبتنی بر وب برای سرویس های M2M معرفی کند.
اتصالات هشتمین عضو این اتحاد است و به اپراتورهای KPN در هلند، دوکومو در ژاپن، راجرز در کانادا، سینگتل در سنگاپور، تلفونیکا در اروپای و آمریکای جنوبی،  تلسترا و ویمپل کام استرالیا در روسیه می پیوندد.
براساس اعلام مرکز تحقیقاتی اینفورما تله کام اند مدیا، در پایان سه ماهه دوم ۲۰۱۲، ۱۳۲ میلیون اتصال فعال تلفن همراه M2M در سرتاسر جهان وجود داشت و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ به ۲۱۷ میلیون برسد که CAGR جهانی ۲۳ درصد را نشان می دهد.
این نتایج به این معنا است که حداکثر ۳۹ درصد از تمام اتصال های M2M همراه بین سه ماهه دوم ۲۰۱۲ تا سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ فعال خواهند شد. بازار M2M همراه به طور پیوسته در حال رشد است اما نه به اندازه ای که برخی از شرکت ها نشان می دهند.
اعلام پوشش TD-LTE 2.3 گیگاهرتزی بهارتی
سونیل میتال، رئیس بهارتی ایرتل در نشست بین المللی LTE TDD/FDD نوآوری TD-LTE جهان که در طول کنگره جهانی تلفن همراه برگزار شد، اعلام کرد که پوشش TD-LTE در باند ۲٫۳ گیگاهرتز چالش برانگیز نشان داده شده بود و به گفته وی این اپراتور با تامین کنندگان تجهیزات از جمله Qualcomm، ZTE، هواووی، NSN و شرکت های دیگر برای بهبود آن همکاری کرده است. به گفته میتال با این حال شعاع سلولی تا حدی تنگ بود و این مسئله را گوشزد می کرد که تعداد ایستگاه های مبنا برای راه اندازی تجاری TD-LTE که شش ماه پیش آغاز شده بود به جای ده ها هزار، صدها هزار باشد.
همچنین در این نشست، چاینا موبایل ۸ دستگاه TD-LTE جدید از جمله دستگاه های با برند خود و محصولات شرکت های ال جی، هواووی، HTC و ZTE را معرفی کرد و اعلام کرد که در نظر دارد اواخر سال جاری شبکه TD-LTE خود را معرفی کند. چاینا موبایل در حال حاضر TD-LTE را در ۵ شهر چین آزمایش می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.