اپراتورها

تلفن همراه

March 3, 2013
18:22 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53715

عضو هیئت مدیره رایتل: فراگیری کامل 3G تا 5سال آینده در دنیای تلفن همراه

 

عضو هیئت مدیره اپراتور سوم تلفن همراه گفت: در حالی که در گذشته موبایل ابزاری برای مکالمه بود امروز این کاربرد قدیمی شده و موبایل به ابزاری برای استفاده از دیتا مبدل شده است.
 
به گزارش FarsNews، محمدرضا پاکروان در همایش مخابرات ایران اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی در سالهای گذشته رشد تعداد سیم‌کارت‌ها از رشد تعداد کاربران موبایل بیشتر بوده این بدان دلیل است که در سال‌های گذشته علاوه بر تلفن‌های همراه بسیاری از وسایل دیگر نیز مجهز به سیم کارت شده‌ و از سیم کارت برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند.
 
عضو هیئت مدیره اپراتور سوم تلفن همراه افزود: از این رو پیش‌بینی می‌شود در سال 2017 ، 10 میلیارد سیم کارت فعال در جهان وجود داشته باشد یعنی بسیار بیشتر از تعداد جمعیت جهان.
 
وی گفت: در گذشته تلفن همراه وسیله‌ای برای صحبت کردن بود اما امروز به وسیله‌ای برای استفاده از دیتا تبدیل شده و صوت تنها یکی از کاربردهای آن است.
 
وی با اشاره به روند پیشرفت تکنولوژی در حوزه تلفن همراه گفت: تا چند سال پیش 90 درصد سیستم‌های موبایل در جهان بر پایه GSM بود اکنون فناوری غالب تلفن همراه 3G است و در بخش کوچکی نیز نسل چهارم فعال است که تا 5 سال آینده نسل غالب فناوری تلفن همراه نسل سوم خواهد بود و پس از آن فراگیر شدن نسل چهارم آغاز می‌شود.
 
پاکروان گفت: به این معنا که در 5 سال آینده با تغییر تکنولوژی به نسل چهارم اغلب استفاده‌ها از موبایل، دیتا خواهد بود.
 
عضو هیئت مدیره اپراتور سوم خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن از سرویس مکالمه تلفن همراه و تمایل به سرویس دیتای همراه هم اکنون آغاز شده و از چند سال پیش در کشورهای توسعه یافته روند نزولی درآمد مکالمه اپراتورها و روند صعودی درآمد اپراتورها از دیتا اتفاق افتاده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.