اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

March 3, 2013
18:31 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53718

رگولاتوری: جرائم اپراتورها بازدارنده نیست/ اعطای مجوز 3G بر اساس عملکرد

 

معاون رگولاتوری گفت: مبالغ جریمه اپراتورها بازدارندگی کافی را ندارد، برای مثال رگولاتوری طبق پروانه مخابرات تنها می‌تواند در سال ۳ میلیارد تومان این شرکت را جریمه کند.
 
به گزارش FarsNews، لطف‌الله سبوحی در همایش مخابرات ایران اظهار داشت: در پروانه شرکت مخابرات ایران آمده است که در صورت تخلف رگولاتوری می‌تواند 3 میلیارد تومان در سال این شرکت را جریمه کند.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: گاهی میزان جریمه‌های پروانه‌ها، بازدارندگی لازم را ندارد و برای شرکت ادامه تخلف و پرداخت جریمه از نظر اقتصادی به صرفه‌تر از توقف تخلف است.
 
وی گفت: از ین رو، این موضوع دررگولاتوری مطرح شده و در حال کار روی این موضوع هستیم.
 
وی ادامه داد: حتی گاهی اپراتورها در پرداخت حق‌السهم دولت نیز تعلل می‌کنند و با تأخیر در پرداخت، دولت را متضرر می‌کنند.
 
سبوحی گفت: در حال حاضر، اپراتورهای تلفن همراه کشور، درخواست استفاده از باندهای فرکانسی نسل 3 را دارند که قطعاً اگر بخواهیم این امکان جدید را به اپراتورها بدهیم به کارنامه عملکرد اپراتور نگاه خواهیم کرد.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: در پروانه‌هایی که تاکنون صادر شده، یک خلل قانونی تشویقی وجود دارد، زیرا در پروانه دیده شده که در صورت تخلف اپراتور با ابزار تنبیهی با اپراتور برخورد شود، اما اگر اپراتور جلوتر از تعهدات عمل کرد، در پروانه، ابزار تشویقی برای عملکرد اپراتور دیده نشده است.
 
وی ادامه داد: این ابزار تشویقی مثلاً می‌تواند ارائه تخفیف از حق‌السهم پرداختی به دولت باشد.
 
سبوحی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از پیشنهاد تغییراتی در مجوزهای ISP و ISDP خبر داد و گفت: پیشنهاد شده در مجوزهایی که به این دو گروه از شرکت‌ها تاکنون ارائه شده، تغییراتی داده شود و حوزه کاری آنها از ارائه صرفاً خدمات اینترنت خارج گردد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.