اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

March 4, 2013
19:47 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53733

چشم‌انداز جدید مایکروسافت باعث می‌شود دیوار‌ها را لمس کنید

 

مایکروسافت دوباره با یک ویدیو با مفهوم چشم‌انداز آینده راجع به اینکه در ۵ تا ۱۰ سال آینده چطور "زندگی، کار و بازی" می‌کنیم، به گوی شیشه‌ای خیره شده است و شما می‌توانید منتظر  درخشش میلیون‌ها صفحه نمایش در آن باشید. این مفهوم که محصول تازه‌ساز "مرکز تجسم" مایکروسافت است، خانه‌ای را توصیف می‌کند که با صدا و لامسه کنترل می‌شود و رسانه می‌تواند همه جای خانه را تغییر دهد؛ مثلا آشپزخانه‌تان می‌تواند سبزیجاتی که در دست دارید را شناسایی کند.
 
microsoft-future-vision-0
 
به گزارش وبلاگینا از slashgear ویدیوهای مفهومی برای طراحان و کسانی که راجع به پیشرفت‌های علمی آینده مطالعه و پیشگویی می‌کنند و نمی‌توانند در برابر دقت و بررسی در آینده و حدس اینکه چه نوع فناوری‌ای ممکن است در آینده ارائه شوند بسیار جذاب هستند.
 
حداقل این است که چشم‌انداز مایکروسافت، به گونه‌ای زیبا واقع‌گرایانه به نظر می‌رسد: دیوار‌های عظیم از جنس نمایشگر و رابط‌های کاربری پیش‌بینی‌شده، با اینکه برای خیلی‌ها گران هستند اما تولیدشان ممکن است و تشخیص بصری و پخش رسانه در آن‌ها از طریق گجت‌های امروزی امکان‌پذیر است.
 
microsoft-future-vision-1
 
با این حال، ما هنوز از آنچه مایکروسافت درباره عملکرد همزمان و هماهنگ همه لوازم با هم می‌گوید بسیار دوریم. شرکت‌های گوناگونی تبلت، تلفن‌همراه و تلویزیون‌های هوشمندی ارائه کرده‌اند که برای استفاده راحت‌تر به هم مرتبط می‌شوند، اما این سیستم‌ها هنوز در ابتدای راه هستند و اغلب فقط در صورتی درست کار می‌کنند که همه بخش‌های سیستم از یک برند باشند.
 
استیو کلایتون از مایکروسافت می‌گوید: "با وجود اینکه هیچ‌یک از این ایده‌ها در مورد محصولاتمان قابل پیش‌بینی نیستند، اما آن‌ها روی گرایشات کلیدی که رویشان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، مثلMachine Learninng (شاخه‌ای از هوش مصنوعی که هدفش آموزش به دستگاه‌ها جهت یادگیری از دیتاست) و NUI تاکیدمی‌کنند".
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.