تلفن همراه

فناوری

گوشی

March 9, 2013
21:53 شنبه، 19ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53826

رفع مشکل باتری‌های خورشیدی برای گوشی‌های هوشمند

 

برای رفع مشکل امکان استفاده باتری‌های خورشیدی در گوشی‌های هوشمند، یک پنل به اندازه گوشی یا رایانه‌ لوحی به آن متصل می‌شود که انرژی خورشیدی را دریافت می‌کند.
 
تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برای گوشی‌های هوشمند که به صورت دایم به انرژی نیاز دارند از سلول‌های خورشیدی استفاده نمی‌شود تا تکیه به باتری‌های کنونی کاهش یابد؟
 
پاسخ این مسئله این است که سلول‌های خورشیدی موجود با قابلیت استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی سبک، انعطاف‌‌پذیری و دوام بالا نمی‌توانند انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی چنین دستگاهی را در خود نگه دارند.
 
اما یکی از شرکت‌های "دره سیلیکون" که در حوزه انرژی‌های خورشیدی فعالیت می‌کند بر این باور است که به روشی جدید برای سازگاری بیشتر سلول‌های خورشیدی شیمایی فوق‌کارآمد و عنصر آرسنید گالیوم دست یافته است و آن‌ها را به نوعی کنار یکدیگر قرار می‌دهد که می‌توان محصول نهایی را به دستگاه‌های الکترونیکی همراه از جمله گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های لوحی متصل کرد.
 
با این فناوری یک پنل به اندازه گوشی هوشمند یا رایانه‌ لوحی به آن متصل می‌شود که انرژی خورشیدی را دریافت می‌کند.
 
باید توجه داشت که این فناوری به صورت مجزا از باتری‌های کنونی عمل نمی‌کند. اما با توجه به سبک بودن وزن دستگاه می‌تواند تا 80 درصد به طول عمری باتری بیافزاید.
 
مزیتی که این باتری دارد، قرار گرفتن آن در مقابل نور خورشید است. زیرا انرژی موجود در نور خورشید 100 برابر بیشتر از انرژی نورهای فلورسنت یا لامپ‌های معمولی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.