اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

March 10, 2013
19:48 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53832

افزایش کیفیت ارتباطات مخابراتی در جزیره خارک

 

با هماهنگی های به عمل آمده از سوی اداره کل ارتباطات استان و با تلاش متخصصان بومی، ارتباط از طریق فیبر نوری برای جزیره خارک برقرار شد.
مهندس علی سملیان ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در گفت و گو با واحد خبر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پس از برقراری این ارتباط، پهنای باند در دسترس مردم و شرکت های فعال در جزیره خارک افزایش می یابد.
وی افزود: پیش از این ارتباطات مردم جزیره از طریق رادیویی تامین می شد که به دلیل موقعیت جغرافیایی آن ارسال سیگنال در برخی مقاطع زمانی با مشکل مواجه بود.
وی خاطر نشان کرد: با برقراری ارتباط فیبر نوری در این جزیره، کاربران در بخش های مختلف از ارتباطی با کیفیت مناسب و به صورت دائمی برخوردار می شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر تصریح کرد: سال 85 نیز تلاش هایی به منظور برقراری ارتباط به صورت فیبر نوری برای جزیره خارک صورت گرفته بود که به دلیل مشکلات متعدد ، این موضوع عملیاتی نشد.
وی ادامه داد: پس از راه اندازی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در مهرماه سال جاری ، استاندار بوشهر از این اداره کل به عنوان نماینده حاکمیت در بخش Ict خواست تا پیش از پایان سال جاری، ارتباط فیبر نوری این جزیره برقرار شود.
علی سملیان با اشاره بر تلاش های صورت گرفته در این خصوص گفت: اداره کل ارتباطات در راستای وظایف محوله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست های متعددی را میان مسوولان ذی ربط در حوزه زیرساخت و شرکت نفت فلات قاره برقرار کرد.
وی تاکید کرد:در این راستا و به دنبال تعامل به دست آمده ، اتصال فیبر نوری جزیره خارک در بهمن ماه سال جاری و به دست متخصصان بومی منطقه برقرار و هم اکنون آماده بهره برداری است.
مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، با بیان این مطلب که بیش از این ارایه خدمات در این حوزه در جزیره خارک از سوی شرکت های خارجی تامین می شد، گفت: پس از اعمال تحریم ها، شرکت های خارجی دیگر پاسخگوی تعهدات خود در خصوص برطرف کردن خرابی های ایجاد شده نبودند و در همین راستا، متخصصان داخلی کشورمان این تحریم ها را به فرصتی بزرگ تبدیل کردند و با همتی مضاعف ، اتصال فیبر نوری جزیره خارک را عملیاتی کردند.
وی افزود: جزیره خارک به دلیل شرکت های فناوری فعال در حوزه فراورده های نفتی که تماما به دست متخصصان داخلی و بومی مدیریت می شود، یک نماد تولید ملی در کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.