فناوری اطلاعات

March 10, 2013
20:04 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53840

با کمترین تعداد بازدیدکننده بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان پایان یافت

 

بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان که عصر دیروز شنبه 19 اسفند ماه خاتمه یافت، رشد مشاغل فناوری اطلاعات مورد تأکید قرار داد.
 
فرانک پورشمان عضو هیئت مدیریه دویچه مسی برگزار کننده نمایشگاه بزرگ فناوری سبیت در سخنرانی اختتامیه این نمایشگاه که عصر دیروز شنبه 19 اسفند ماه در شهر هانور آلمان برگزار شد گفت: نمایشگاه فناوری سبیت با حضور بازدیدکنندگان بین المللی از 120 کشور جهان و بالاترین تعداد حضور تصمیم گیران بخش فناوری اطلاعات قویترین حضور خود را طی سالهای اخیر به نمایش گذاشت.
 
بیش از 4 هزار شرکت از 70 کشور جهان در نمایشگاه فناوری CeBIT شرکت کردند که درمیان آنها بسیاری برای اولین بار بود در این نمایشگاه حضور می یافتند. امسال بیش از 200 کشور جوان برای حضور در نمایشگاه به هانور آمده و تلاش کردند که مخاطبان خود را با نوآوریها و ایده های جدید تحت تأثیر قرار دهند.
 
امسال آنجلا مرکل صدراعظم آلمان، دونالد تاسک نخست وزیر لهستان و فیلیپ رسلر وزیر فدرال اقتصاد و فناوری آلمان در میان هیئتهای عالی شرکت کننده در این نمایشگاه بودند.
 
براساس گزارش پورشمان در مراسم اختتامیه CeBIT تعداد هیئتهای صنایع بین المللی امسال در این نمایشگاه از همیشه بیشتر بود این صنایع از آسیا، استرالیا، آمریکا و اروپا حضور یافته بودند که ریاست آنها برعهده شخصیتهای عالی رتبه دولتی بود.
 
امسال بیش از 350 شرکت کنده از چین، ایران، کلمبیا، آمریکا، سوئیس و آلمان در جلسه ویژه " Match and Meet " که برای اولین بار به عنوان یک بخش جنبی نمایشگاه در نظر گرفته شده بود شرکت کردند.
 
نمایشگاه CeBIT امسال 285 هزار بازدید کننده داشت و بین شرکتهایی که در این نمایشگاه حضوریافتند طی پنج روز برگزاری نمایشگاه چندین ملاقات کاری انجام شد. این درحالی است که تعداد شرکت کنندگان امسال 9 درصد از سال 2012 کمتر بود و تعداد آن بسیار کمتر از سالهای طلایی CeBIT چون سال 2001 بوده است، زمانی که حدود 8100 شرکت و 850 هزار بازدید کننده در این نمایشگاه حضور یافته بودند.
 
این نمایشگاه که امسال با محور اقتصاد مشترک برگزار شده بود نشان داد که بخش فناوری اطلاعات یکی از بزرگترین موتورهای رشد شغلی است.
 
امسال با تولید 900 هزار شغل جدید در آلمان در بخش فناوری اطلاعات، گفته شده است که این بخش بزرگترین موتور رشد شغلی محسوب می شود.
 
امسال لهستان کشور همکار آلمان در برگزاری این نمایشگاه بود، از این رو 74 شرکت نمایشگاه لهستانی بودند.
 
این نمایشگاه طی روزهای 5 تا 10 مارس ( 15تا 19 اسفند) شهر هانور آلمان برگزار شد.
 
قرار است نمایشگاه بعدی CeBIT طی روزهای 11 تا 15 مارس سال 2014 برگزار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.