فناوری اطلاعات

March 11, 2013
9:11 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53842

فوربس معرفی کرد: قدرتمندترین زنان عرصه تکنولوژی

25-01.jpg

ترجمه ندا لهردی – دنیای تجارت و صنعت هر روز در حال تغییر است و رشد آن تضمینی برای رشد و توسعه اقتصادهای بزرگ و کوچک دنیا است. در واقع این روزها رونق اقتصادی هر کشور تا حد زیادی وابسته به رشد و توسعه تجاری و صنایع آن کشور است. 
 
در دهه‌ها و سال‌های اخیر زنان حضور موثر و قدرتمندی در عرصه‌های مختلف تجارت، صنعت و تکنولوژی داشته و به این ترتیب است که حالا بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده جهان با مدیریت این زنان قدرتمند به موفقیت‌های مختلف رسیده‌اند. در عرصه تکنولوژی به عنوان یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد کشورها هم زنان حضور موفقی را در این سال‌ها داشته‌اند.در همین راستا مجله فوربس به تازگی و به بهانه هشتم مارس و روز جهانی زن فهرستی از قدرتمندترین زنان جهان در عرصه تجارت را منتشر کرده است که مدیران و فعالان عرصه تکنولوژی سهم قابل توجهی از آن را در اختیار گرفته‌اند و از این فهرست بیست نفری، 8 جایگاه را به خودشان اختصاص داده‌اند. با این اوصاف قدرتمندترین زنان جهان در عرصه تجارت و تکنولوژی به ترتیب عبارتند از:
1- شریل سندبرگ: اولین زن عضو هیات‌مدیره شرکت فیس‌بوک و یکی از تاثیرگذارترین مدیران این شرکت که سهم زیادی در موفقیت‌های تبلیغاتی و مالی این شرکت داشته و کمک زیادی به ورود جنجالی و 100 میلیارد دلاری این شرکت به بازار بورس کرده است.
4- ویرجینیا رومتی: کارمند قدیمی شرکت بزرگ و شناخته شده IBM بالاخره بعد از سی سال حضور فعال در این شرکت در ماه اکتبر سال 2011 و بعد از کناره‌گیری «سام پالمیسانو» به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب و معرفی شد.
 
5- اورسلا برنز: رییس و مدیرعامل شرکت قدیمی و شناخته شده Xerox که حالا سیزده سال از عمر فعالیتش به‌عنوان مدیرعامل این شرکت می‌گذرد. او یکی از قدیمی‌ترین کارمندان این شرکت بوده است که از زمان دانشجویی در آن کار می‌کرد و بالاخره در طول سال‌ها توانست رشد و پیشرفت کند تا به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شود. او در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده است که زیراکس را از یک فروشنده مستقیم دستگاه‌های کپی و پرینتر به یک شرکت تجاری ارائه‌دهنده خدماتی مانند مدیریت کارت‌های الکترونیکی مربوط به تراکنش‌های مالی، ابزارهای نقشه خوانی و خدمات پارک الکترونیک خودرو تبدیل کند. 
6- مگ وایتمن: رییس و مدیرعامل قبلی بزرگ‌ترین حراجی آنلاین جهان یعنی شرکت eBay در سال 2011 به بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کامپیوترهای شخصی جهان آمد تا به‌عنوان مدیرعامل تغییرات و اصلاحات مختلفی را در این شرکت ایجاد کند. او در این مدت تمرکز زیادی بر بخش تحقیق و توسعه در شرکت HP کرده و مهم‌ترین تصمیم او در این مدت حفظ تجارت کامپیوترهای شخصی و ورودی به عرصه‌های جدید در این زمینه بوده است. 
8- ماریسا مایر: بیستمین کارمند گوگل و یکی از قدیمی‌ترین آنها از ماه جولای گذشته به‌عنوان مدیرعامل شرکت رقیب یعنی Yahoo انتخاب و معرفی شد تا به این بهانه برای همیشه از گوگل برود. او در این مدت سعی کرده است که تمرکز بیشتری بر نفوذ و قدرت سرویس ایمیل، فایننس و اسپورت یاهو داشته باشد. 
10- سوزان وجیسکی: یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل که در واقع چهره پشت پرده تمام محصولات مربوط به آگهی‌ها و تبلیغات مانند AdWords، AdSense و Analytics است. به این ترتیب او مسوولیت 96 درصد از درآمد این شرکت را که در سال 2011 برابر 9/37 میلیارد دلار بوده است، به عهده دارد. او و خواهرش «آن» که همسر سرگی برین یکی از موسسان گوگل است، در واقع همان کسانی هستند که اولین دفتر شرکت گوگل یعنی همان گاراژ معروف را به لری پیچ و سرگی برین اجاره دادند.
11- آریانا هافینگتون: یکی از موسسان روزنامه آنلاین Huffington Post که در اوایل سال 2011 به شرکت AOL فروخته شد، حالا سایت پر بازدیدکننده او اولین جایزه پولیتزر خودش را گرفته است و هافینگتون سعی دارد نسخه‌های این روزنامه آنلاین را به کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا هم ببرد.
19- سافرا کیتز: یکی از کارمندان قدیمی شرکت نرم‌افزاری بزرگ Oracle که در حال حاضر رییس هیات‌مدیره و مدیر ارشد مالی این شرکت هم هست. وی پیش‌بینی کرده است که شرکت اوراکل امسال بالاترین میزان سودش را از محل فروش سهام به دست خواهد آورد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.