اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

March 12, 2013
14:03 سه شنبه، 22ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53867

دبیر شورای عالی فضای مجازی: پیوست فرهنگی اپراتور سوم مغفول ماند

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در یک سال گذشته فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری انجام شد و 7 عنوان طرح سرانجام به تصویب رسید.
 
به گزارش تسنیم ، مهدی اخوان بهابادی همزمان با نخستین سالگرد تأسیس شورای عالی فضای مجازی به دستاوردهای شورای عالی فضای مجازی در این یک سال اشاره داشت و اظهار کرد: اصل عملکرد ما در یک سال اخیر با وجود زمانبر بودن، ایجاد ساختارها و تشکیلات بوده است تا حوزه فضای مجازی نظامندتر شود.
 
وی عنوان کرد: در راستای این رسالت، تمامی فعالیت‌های فضای مجازی رصد شد تا درک و شناخت کاملی صورت گیرد و بر اساس آن برای فعالیت‌های آینده تصمیم‌گیری کنیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی نگاهی به کارهای تحقیقاتی این شورا که در سطحی گسترده انجام شده است، داشت و گفت: در این راستا 7 عنوان طرح در نهایت به تصویب شورا رسید.
 
وی ادامه داد: ارتقای امنیت و توان دفاع سایبری کشور، ارتقای زیرساخت‌های مجازی کشور، ارتقای خدمات فضای مجازی کشور، ارتقای توجه محتوای فضای مجازی، تنظیم مقررات و ضوابط فضای مجازی، پژوهش-مطالعات راهبردی و فرهنگ‌سازی و در نهایت توسعه فعالیت‌های برون مرزی از جمله 7 عنوان طرح تحقیقاتی بود که شورا آن‌ها را مصوب کرد.
 
اخوان بهابادی درباره مختصری از این طرح‌ها گفت: ارتقای توانمندی در مقابله با حملات سایبری که زیر مجموعه آن پروژه‌های بسیاری قابل تعریف است از جمله فعالیت‌ها در راستای ارتقای امنیت و توان دفاع سایبری است؛ ارتقا و اعتلای کیفیت شبکه و زیرساخت‌های فنی کشور، توسعه موتور جست‌وجو و ایمیل بومی و همچنین انواع شبکه‌های اجتماعی، تولید بازی بر خط و محتوای مطابق با فرهنگ انقلابی-اسلامی، ساماندهی انواع آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فضای مجازی برای ابلاغ به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی با هدف مشارکت حداکثری بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت، تدوین سند-چشم‌انداز و فعالیت‌هایی در راستای ارتقای سواد عمومی با محوریت فرهنگ ایرانی-اسلامی و در نهایت ارائه محتوا در قالب‌های مختلف برای خارج از کشور اعم از صوت-تصویر-متن تا روند بیداری اسلامی در منطقه جاری باشد، بخشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای این 7 محور بود.
 
او با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی زیرمجموعه این 7 محور قابل تعریف است، ابراز کرد: بعد از یک سال کار تحقیقاتی و رصد فضای مجازی، تصویر بهتر و واقعی‌تری از آینده فضای مجازی کشور در دست داریم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برای توسعه فعالیت‌های برون مرزی چه تدابیری اندیشیده شده و آیا قرار است دفاتری در خارج از مرز به فعالیت بپردازند؟ گفت: دستگاه‌های بسیاری وجود دارند از قبیل معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما که در حوزه برون مرزی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند و مسلما کار از این طریق انجام خواهد شد.
 
اخوان بهابادی افزود: در این راستا پروژه‌ای به صورت پایلوت در زمینه ارائه خدمات باند پهن در کشور استارت خورده که قابلیت‌هایی چون Ip Media را به ارمغان می‌آورد و منتظر بازخورد از اجرای آزمایشی آن هستیم تا طرح را توسعه دهیم.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر راهکارهای رفع چالش‌های رایتل، گفت: برداشت این است که در زمان صدور پروانه اپراتور سوم دقت لازم صورت نگرفته است و یکی از موضوعات که پیوست فرهنگی بوده مغفول واقع شده است؛ اپراتور سوم باید راه حلی برای حل دغدغه‌های فرهنگی ارائه کند تا موضوعاتی چون قطع خدمات حل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.