تلفن همراه

گوشی

March 12, 2013
21:24 سه شنبه، 22ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53875

سامسونگ در پی ترویج فرهنگ حمایت از محیط زیست

 

شرکت سامسونگ در طراحی و تولید گوشی های خود به ملاحظات زیست محیطی توجه ویژه‌ای دارد. سامسونگ در راستای طرح جدید خود، یعنی Planet First، و با تبدیل شدن به یکی از بهترین شرکت های سازگار با محیط زیست در سال 2013، توسعه محصولات و کارخانه های دوستدار محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا، سامسونگ موفق شد 4 جایزه Eco-  Design  را به دلیل تلاش برای سازگاری بیشتر با طبیعت دریافت کند.
 
رم 64 گیگابایتی سازگار با محیط زیست یکی از این محصولات بود. پیشتر نیز سامسونگ گوشی‌های متعددی را روانه بازار کرده بود که ملاحظات زیست محیطی بالایی در آنها رعایت شده بود.
 
از سال1387 که گوشی F268 سامسونگ رونمایی شد طی مراسم تحقیقاتی که توسط بخش الکترونیک سبز سازمان صلح سبز برگزار شد این گوشی سازگارترین گوشی با محیط زیست موجود در بازار جهانی شناخته شد چرا که هم خود گوشی و هم لوازم جانبی آن همچون شارژر و هدست از مواد اولیه BFR و PVC عاری بود.
 
بعدتر نیز مدل‌های w510 و e200  سامسونگ از سازگارترین گوشی‌ها با محیط زیست شناخته شدند. سطح خارجی این گوشی‌ها از پلاستیک قابل تجزیه ساخته شده بود و مواد به کار رفته در بسته‌بندی آن نیز بازیافتی بود. مشخصا در ساخت گوشی e200 از نوعی پلاستیک مشتق شده از ذرت استفاده شده بود. این گوشی به میزان 84 درصد به طبیعت بازگشت‌پذیر بود.
 
آخرین مدل‌های سامسونگ یعنی گلکسی نوت 2 و گلکسی اس 3 نیز با استقبال بی‌مانند متقاضیان رو به رو شد که این مساله را می‌توان به ویژگی‌های منحصر به فرد گلکسی نوت 2 در تولید محتوا و ایده‌پردازی و همچنین برنامه‌های هوشمند و قدرت نرم‌افزاری بالای گلکسی اس 3 نسبت داد.
 
حمایت سامسونگ از محیط زیست به تولید گوشی‌های تلفن همراه سازگار با محیط زیست محدود نشد و این شرکت با حضور در فعالیت‌های فرهنگی گوناگون نیز توسعه فرهنگ زیست‌محیطی را دنبال کرد. از جمله این موارد می‌توان به سامسونگ به عنوان یکی از حامیان اصلی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران اشاره کرد. بخش گردشگری این جشنواره با انتخاب شعار «در طبیعت به جای شکار عکاسی کنیم» در پی ترویج فرهنگ عکاسی در طبیعت و مخالفت با شکار است.
 
این جشنواره از تاریخ سوم تا ششم اردیبهشت ماه 1392 برگزار می‌شود و عکس‌ها و فیلم‌هایی که ایرانیان سراسر کشور با موبایل گرفته باشند در آن شرکت داده خواهد شد.
 
مهلت ارسال آثار به جشنواره تا تاریخ 17 دی ماه 1392 است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت جشنواره به نشانی www.tfpf.mobi  نام‌نویسی کنند و عکس ها و فیلم‌های موبایلی خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.