تلفن همراه

گوشی

لبه تکنولوژی

March 14, 2013
11:24 پنجشنبه، 24ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53891

استفاده از آیفون برای هوشمندسازی نسل جدید خودروها

 

مرکز Automatic Labs اعلام کرد با استفاده از گوشی هوشمند آیفون موفق شده خودروهای معمولی را به دستگاه هوشمند تبدیل کند.
 
مرکز Automatic Labs اعلام کرد که با استفاده از گوشی هوشمند آیفون موفق شده است خودروهای معمولی را به دستگاه هوشمندی تبدیل کند که قادر است در پول و زمان راننده صرفه‌جویی کند و از هم‌اکنون پبش‌فروش این محصول آغاز شده است.
 
به گزارش فارس به نقل از اپل‌اینسایدر، مرکز Automatic Labs برای این کار از یک پورت تشخیص‌دهنده داخلی اتومبیل(OBD) استفاده کرده که به طور معمول در قسمت زیر و سمت چپ داشبورد اتومبیل، در نزدیکی صندلی راننده قرار می‌گیرد.
 
پورت OBD از سال 1996 به بعد در تمامی خودروهای آمریکایی استفاده می‌شود و یک ابزار کاملاً معمول است که اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، میزان سوخت و گزارش‌های خطا را در خود نگه می‌دارد.
 
این مرکز سیستمی را با نام Automatic Link به پورت OBD افزوده است که سیستم‌های مانیتورینگ آن اطلاعاتی را تهیه می‌کند که بر اساس آن می‌توان فهمید رانندگان چگونه در جاده ایمنی بیشتر به‌دست می‌آورند و چگونه از کنترل انرژی خود را در دست دارند.
 
"تجو کوت"(Thejo Kote) مدیرعامل شرکت Automatic در این خصوص گفت که این فناوری در نهایت باعث می‌شود تا رانندگی به صورت هوشمندانه‌تر انجام شود.
 
این سیستم هوشمند به‌صورت بی‌سیم با گوشی هوشمند آیفون ارتباط برقرار می‌کند و آخرین اطلاعات خود را در اختیار راننده می‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.