فناوری اطلاعات

March 14, 2013
13:06 پنجشنبه، 24ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53915

مدیران تکنولوژی از چه وسیله نقلیه‌ای استفاده می‌کنند؟

 

دنیای اقتصاد- بسیاری از ما در طول روز برای جا به جایی در سطح شهر یا در هنگام سفر از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنیم. اما وقتی موضوع به افراد بزرگ و شناخته شده می‌رسد، جالب می‌شود. 

در حوزه تکنولوژی مدیران شرکت‌ها و استارت آپ‌ها همیشه مانند سلبریتی‌ها مورد توجه قرار دارند و از آنجا که این شرکت‌ها معمولا درآمدهای زیادی هم دارند، مدیران ثروتمند آنها سبک پوشش و زندگی خاص خودشان را دارند که معمولا برای بسیاری از ما جالب است. 
خودروهای لوکس، قایق‌ها و جت‌های خصوصی این افراد همیشه جذاب و خبرساز بوده‌اند. با این اوصاف است که مجله آنلاین Business Insider به‌تازگی مطلبی درباره اینکه هر کدام از مدیران و افراد فعال و شناخته شده حوزه تکنولوژی چگونه سفر می‌کنند، منتشر کرده است که آن را در اینجا می‌خوانیم.


مارک زوکربرگ مدیرعامل Facebook: یکی از جوان‌ترین ثروتمندان جهان که با شبکه اجتماعی محبوبش به سرعت سودهای میلیاردی به‌دست آورد، زندگی چندان پرزرق و برقی ندارد. در واقع بسیاری معتقدند که او با چنین ثروتی می‌تواند زندگی مرفه‌تری را تجربه کند. او چند سال پیش یک خودروی Acura را که ظاهر چندان لوکس و متفاوتی ندارد، تنها به خاطر امنیت و راحتی خرید. او همچنین یک خودروی Honda Fit هم دارد.


استیو ووزنیاک یکی از موسسان شرکت Apple: آیا واقعا دوچرخه الکترونیکی جالب همکار قدیمی استیو جابز برای جابه‌جایی او کافی است؟ هرچند این وسیله نقلیه جالب و متفاوت سرعتی به اندازه خودروها و دیر وسایل نقلیه ندارد، اما و وزنیاک از جا به جایی با آن بسیار راضی است و زمانی به مجله Wired در این مورد گفته بود: «Segway می‌تواند من را به هر جایی که می‌خواهم ببرد و من از آن لذت می‌برم.»


سین پارکر موسس شرکت Airtime: او که موسس یک شرکت ارائه‌دهنده اپلیکیشن‌های رایگان و متن باز مدیریت برنامه‌های رادیویی است، دو خودروی شخصی دارد که معمولا با آنها جابه‌جا می‌شود. پارکر معمولا برای جا به جایی در شهر لس آنجلس از خودروی Tesla Roadste و برای جا به جایی در شهر سانفرانسیسکو از خودروی Audi S5 خودش استفاده می‌کند.


جیسون کالاکانیس مدیر عامل استارت آپ Mahalo: او که مدیر عامل یک شرکت نوظهور فعال در زمینه ارائه موتور جست‌وجوی اینترنتی و ارائه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایلی مرتبط است، از محصولات شرکت Tesla Motors و مدل S این شرکت استفاده می‌کند. او در واقع اولین خریدار این خودرو جدید در جهان بوده است که آن را با قیمت پایه 52 هزار و 400 دلار خریده است.


لری پیج مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت Google: او هم مشتری شرکت Tesla Motors است که یک مدل Senses با قیمت 45 میلیون دلاری است و به راحتی نظر هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند.


مایکل آرینگتون موسس مجله آنلاین معتبر تکنولوژی TechCrunch: او عاشق لوازم و وسایل خاص و متفاوت است و این روزها منتظر راندن قایق سفارشی خودش است که در سال 2011 به شرکت Coastal Craft سفارش داده بود. اگر این قایق آماده استفاده شود، می‌تواند به خاطر طراحی لوکس و منحصر به فردش جالب توجه باشد.


جک دورسی مدیر عامل Square: اولین خودروی شخصی او BMW 3 بوده است که به خاطر طراحی ظریف و باریکش توجه دورسی را به خودش جلب کرد و هنوز هم از آن استفاده می‌کند. با این حال اما دورسی گفته است که گاهی با اتوبوس‌های داخلی شهری هم جا به جا می‌شود و در آنها کتاب می‌خواند.


لری الیسون مدیرعامل شرکت Oracle: او یکی از ثروتمندترین مدیران حوزه تکنولوژی است که خودروهای زیادی دارد. او اما این روزها با یک Lexus LFA که قیمتی بیش از 350 هزار دلار دارد رانندگی می‌کند و جابه‌جا می‌شود. با این حال اما خودروی مورد علاقه‌اش که می‌خواهد آن را به زودی بخرد یک McLaren F1 است که در سال 1998 به عنوان سرعت‌ترین خودرو برای رانندگی در جاده انتخاب شده بود.


سرگی برین یکی از موسسان شرکت Google: یکی از مدیران کم حاشیه و بی سر و صدای دنیای تکنولوژی که برای نمایش عینک گوگل عکسش را در متروی نیویورک منتشر کرد. بسیاری از اطرافیان او می‌گویند که برین معمولا از جا به جایی و سفر کردن با وسایل نقلیه عمومی لذت می‌برد. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.