تلفن همراه

گوشی

March 17, 2013
19:56 یکشنبه، 27ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53968

تلفن‌همراه باعث حواس‌پرتی کاربران می‌شود

 

اگر داخل اتوبوس در مقابل شخصی نشسته‌اید که مشغول صحبت با تلفن‌همراه است و برای دوازدهمین بار یک پاراگراف را مطالعه می‌کنید و هیچ چیز از آن متوجه نمی‌شوید چندان تعجب نکنید. زیرا دانشمندان در پایان یک مطالعه جدید دریافتند صحبت با تلفن‌همراه بیش از مکالماتی که به صورت رو در رو بین دو فرد انجام می‌شود، می‌تواند حواس انسان را پرت کرده و او را گیج کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ نتایج حاصل از این مطالعه جدید در آخرین شماره از نشریه PLoS One منتشر شده است که طی آن از دانشجویان خواسته شد فرم حاوی جملات بهم ریخته را در شرایطی که فرد محقق در مقابل آن‌ها مشغول صحبت کردن با تلفن است، مرتب کنند. در پایان این بررسی مشخص شد که بیشتر دانشجویان در مرتب کردن فرم یاد شده مشکل داشته‌اند و نتوانسته‌اند این کار را به درستی انجام دهند.
 
در مقابل گروه دیگری از دانشجویان مورد بررسی قرار گرفتند که پازل مشابه در اختیار آن‌ها گذاشته شد و همون گفت‌وگوهایی که فرد محقق با تلفن‌همراه انجام میداد، این بار در مقابل وی بین دو فرد به‌صورت رو در رو انجام شد. این بررسی نشان داد که این گروه از افراد فرم‌های خود را به دقت بیشتر و بدون اشتباه مرتب کرده‌اند.
 
لازم به ذکر است، این آخرین بررسی انجام شده در این زمینه محسوب می‌شود که نشان می‌دهد تلفن‌همراه با گیج شدن و حواس‌پرتی کاربران رابطه مستقیم دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.