اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 20, 2013
19:50 چهارشنبه، 30ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53979

گارتنر: وبسایتها عامل اصلی موفقیت شرکت‌ها در عرصه بازاریابی

 

نتایج حاصل از مطالعه جدید گارتنر روی شرکت‌های آمریکایی نشان داد که در کنار علاقمندی بالای به شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌همراه، سایت‌های اینترنتی شرکت‌های بزرگ در موفقیت‌های عرصه بازاریابی نقش اساسی برعهده دارند. 
 
این بررسی روی بیش از ۲۵۰ مرکز بازاریابی انجام شد و کار‌شناسان در پایان آن دریافتند که ۴۵ درصد مراکز بازاریابی، طراحی، توسعه و نگهداری از سایت‌های اینترنتی را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در عرصه بازاریابی می‌دانند و بر این باورند که این عامل نسبت به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین هم اهمیت بیشتری دارد. 
طبق آمار موجود ۴۳ درصد این مراکز اعلام کردند که ابزارهای اجتماعی و تبلیغات آنلاین شروط لازم برای موفقیت در این زمینه هستند، با این وجود تنها ۶ درصد این مراکز بر این باور بودند که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین نخستین گزینه و انتخاب آن‌ها بوده است. 
در بخش بازاریابی موبایلی تنها ۲۴ درصد اظهار داشتند که این فعالیت در جریان بازاریابی آن‌ها را به موفقیت می‌رساند و در مقابل ۲۶ درصد گفتند بازاریابی از راه جست‌وجوهای اینترنتی برای آن‌ها اهمیت بیشتری داشته است. همچنین ۲۴ درصد بازاریابی از طریق پست الکترونیکی را برای خود مناسب دانستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.