امنیت

فناوری اطلاعات

March 21, 2013
12:14 پنجشنبه، 1ام فروردینماه 1392
کد خبر: 53987

قاضی آمریکایی: FBI حق ندارد اینترنت را رصد کند

 

یک قاضی آمریکایی با بیان اینکه نظارت بر اینترنت مخالف با قانون اساسی ایالات متحده است، از FBI خواست این کار را که اکنون به اسم مبارزه با تروریسم انجام می‌دهد، متوقف سازد.
 
به گزارش دنیای اقتصاد، بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دولت آمریکا قانونی به نام پاترویت (Patriot) یا همان قانون استراق سمع به تصویب رساند که در آن ماموران اطلاعاتی دولت به بهانه مبارزه با تروریسم اجازه می‌یابند ارتباطات و ایمیل‌های شهروندان را زیر ذره‌بین برند.طبق این قانون هر نوع استراق سمع و ضبط مکالمات تلفنی، اینترنتی و مخابراتی افراد به رسمیت شناخته می‌شود. 
این در حالی است که اخیرا گوگل نیز اعلام کرد دولت آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ صدها درخواست برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران به این شرکت ارائه کرده است. «سوزان ایلستون» قاضی دادگاه سان فرانسیسکو این موضوع را خطری برای آزادی بیان می‌داند. وی با صدور حکمی، پلیس فدرال را از این کار باز داشته است. به گزارش بلومبرگ، دولت طی ۹۰ روز می‌تواند نسبت به این حکم درخواست تجدید نظر دهد. رای این قاضی به دنبال شکایت‌های یک گروه مدافع آزادی اینترنت به نام Electronic Frontier Foundation صادر شده است.یکی از اعضای این گروه گفت: ما از اینکه دادگاه به وجود ایراداتی در قانون اساسی اعتراف کرده، بسیار خوشحالیم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.