رگولاتوری

March 23, 2013
19:22 شنبه، 3ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54027

گفتگوی ایرنا با مرتضی برابری به عنوان رئیس پژوهشگاه ICT!

 

رئیس پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: بودجه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به 380 میلیارد ریال در سال آینده می رسد.
 
دکتر ˈمرتضی براریˈ در گفت وگو با علمی ایرنا اظهار داشت: این بودجه طبق لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی به میزان سیصدوهشتادمیلیارد ریال به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است که ازاین مبلغ یکصدمیلیاردریال بودجه جاری؛شصت میلیارد ریال درآمداختصاصی و دویست وبیست میلیارد ریال بودجه تکمیلی می باشد.
 
وی تاکید کرد در سال آینده عزم جدی پژوهشگاه بر تقویت درآمدهای اختصاصی خواهدبود.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای تفاهم نامه همکاری میان این پژوهشگاه و وزارت خانه های بهداشت درمان وآموزش پزشکی و ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت:هدف ازتفاهم نامه تقویت حوزه پژوهش و صنعت در سلامت الکترونیک و تجهیز آزمایشگاههای مرتبط و نیز انجام فرآیند رایانش زیستی و پروژه های مربوطه است که منجر به ارتقا سلامت عمومی در جامعه می شود.
 
وی افزود: براساس این تفاهم نامه کمیته ای باحضور مدیران و اساتید مرتبط جهت استفاده از ظرفیتهای دانشگاهی ایفای نقش خواهد کرد.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات از توافق نهایی با شرکت ارتباطات زیرساخت باحجم 200 میلیارد ریال خبرداد و گفت: بناست تا قراردادهای مربوطه در روزهای آینده و نیز در ابتدای سال آتی امضا وتبادل شود.
 
وی همچنین درباره جذب دانشجویان دوره دکترای پژوهش محور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 16 نفردانشجوی دکترای پژوهش محور برای پژوهشگاه از طریق آزمون سراسری سال 92 جذب این پژوهشگاه خواهد شد.
 
براری خاطرنشان کرد:فرصتهای سرمایه گذاری درحوزه های ارتباطات وفناوری اطلاعات توسط پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات شناسایی شده است و بناست تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی دراختیارتولیدکنندگان وصنععتگران این حوزه قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.