سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 24, 2013
14:50 یکشنبه، 4ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54051

پیش‌بینی گارتنر از درآمد 192 میلیارد دلاری خاورمیانه در سال 2013 از صنعت IT

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی گارتنر، در صنعت فناوری اطلاعات منطقه خاورمیانه طی سال 2013 میلادی در مجموع 9/192 میلیارد دلار هزینه خواهد شد که این رقم نسبت به پول پرداخت شده در این صنعت طی سال گذشته میلادی رشد 5/5 درصدی را نشان می‌دهد.

 
"پیتر ساندرگارد"(Peter Sondergaard) مدیر تحقیقات مرکز گارتنر مطلب یاد شده را در جمع بیش از 500 مدیر اطلاعاتی و متولی IT در کنفرانس Gartner Symposium/ITxpo اعلام کرد.
او در این خصوص گفت که صنعت فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو است که این فرآیند به واسطه رونق بخش‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات IT و بازار مخابراتی صورت گرفته است. لازم به ذکر است که برای بیش از یک دهه تمامی بزرگان IT و مراکز تجاری در جهان از این گزارش‌های فصلی استفاده می‌کردند تا شرایط بازار را دریابند و مسیر حرکت خود به سمت جلو را مشخص کنند و در نهایت بتوانند بهترین تصمیم‌ها در این زمینه را اتخاذ نمایند.
طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال در بخش دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی در منطقه خاورمیانه 6/29 میلیارد دلار پرداخت می‌شود که این رقم 7/7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این بخش شامل تلفن‌های همراه، رایانه‌های لوحی، رایانه‌های شخصی و چاپگرها می‌شود که تلفن‌های همراه به‌تنهایی نسبت به سال قبل 14 درصد رشد می‌کنند. همچنین گفته شده است در بخش تلفن‌همراه خاورمیانه بین سال‌های 2013 تا 2016 میلادی با رشد 64 درصدی شاهد درآمد 7/32 میلیارد دلاری خواهیم بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.