سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

March 28, 2013
10:41 پنجشنبه، 8ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54106

سونی هم عینک هوشمند تولید می‌کند

 

سونی به تازگی حق امتیازی به ثبت رسانده است که بر پایه آن قصد دارد محصولی شبیه به عینک هوشمند Glass گوگل تولید کند.
 
به گزارش فارس به نقل از آی‌تی‌پی، در گزارش‌های جدید توضیح داده شده است که سونی قصد دارد حق امتیاز مربوط به تولید نمایشگرهای قابل نصب در مقابل سر(HMD) که شبیه به عینک هوشمند Glass گوگل است را در اختیار داشته باشد.
 
این حق امتیاز سونی که تاریخ ثبت آن به 14 نوامبر 2012 مربوط می‌شود حاکی از آن است که شرکت ژاپنی مذکور قصد تولید یک دستگاه الکترونیکی کاربردی را دارد که تصاویر را در مقابل هر دو چشم به نمایش می‌گذارد و این در حالی است که گفته شده عینک هوشمند گوگل تصاویر را فقط در مقابل یک چشم نمایش می‌دهد.
 
گفته می‌شود که این محصول برای پخش تصاویر شباهت زیادی به عینک‌های مخصوص سیستم سینمای خانگی HMZ-T2 Personal 3d Viewer دارد که شرکت سونی پیش‌تر آن را عرضه کرده بود.
 
این طور که گفته می‌شود شرکت سونی از سال 2008 تاکنون فعالیت‌های خود را برای ساخت عینک‌های HMD آغاز کرده بود که البته تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه نمایش تصاویر در آن منتشر نشده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.