سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 28, 2013
10:49 پنجشنبه، 8ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54111

آی بی‌ام راهکار تحلیلی جدیدی برای شناسایی مشکلات کسب وکار‌ها عرضه کرد

شرکت آی بی‌ام از عرضه راهکار تحلیلی جدیدی خبر داده است که کسب و کارهای تجاری به کمک آن می‌توانند مشکلاتی را که به شکست آن‌ها می‌انجامد، ریشه یابی کنند.

 
به گزارش وب سایت eweek، شرکت آی بی‌ام اعلام کرده خدمات مشاوره‌ای و نرم افزار جدیدی را عرضه کرده است که Predictive Asset Optimization نام دارد. این راهکار در امر تصمیم گیری به کسب وکار‌ها کمک می‌کند و به کمک آن می‌توان از بروز برخی آسیب‌ها در زنجیره تامین منابع نیز جلوگیری کرد. این نرم افزار با گردآوری اطلاعات مختلف درباره دارایی‌های یک کسب و کار می‌تواند مشکلات و بی‌نظمی‌های احتمالی در فرایندهای عملیاتی را شناسایی کند و از بروز آن‌ها جلوگیری کند. 
این راهکار تحلیلی در واقع از داده‌های کلان برای شناسایی مشکلات مربوط به فرایندهای تولید و توزیع استفاده می‌کند. بنا بر اعلام آی بی‌ ام، این نرم افزار داده‌های مورد نیاز خود را از منابع ایستا و غیرایستا دریافت می‌کند و از آن‌ها یک الگوی آماری استخراج می‌کند که با آن می‌تواند مشکلات احتمالی ناشی از نقص فنی تجهیزات و دارایی‌های یک شرکت یا سازمان را شناسایی کند. 
شرکت آی بی‌ ام در گزارش خود به شرکت‌هایی اشاره کرده است که با استفاده از این راهکار توانسته‌اند برخی مشکلات خود را شناسایی کنند. بنا بر گفته آی بی‌ ام، یکی از شرکت‌های خودرو سازی با استفاده از این راهکار توانسته سالانه حدود ۱۳۰ میلیون دلار در هزینه‌های پشتیبانی و ضمانت خود صرفه جویی کند. شرکت خودروسازی دیگری نیز با استفاده از این نرم افزار توانسته نقص‌ها و آسیب‌های بخش سیلندرسازی خود را در عرض ۱۶ هفته تا ۵۰ درصد کاهش دهد و از این طریق رضایتمندی مشتریان خود را نیز افزایش دهد. 
گفتنی است شرکت آی بی‌ ام در بخش راهکارهای تحلیلی و کلان داده‌ها سرمایه گذاری‌های بزرگی انجام داده است و پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰ میلیارد دلار از این محل درآمد داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.