رگولاتوری

March 30, 2013
10:27 شنبه، 10ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54129

اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص تشکیل سایت بین‌المللی جهان اسلام و توجه به فناوری‌های نوین در تبلیغ دین

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جایگاه ویژه علمی و مذهبی قم گفت: تشکیل سایت بین المللی جهان اسلام از جمله مباحثی است که می‌توان با همکاری مجموعه‌های استانی و ملی در قم به اجرا در آورد.
 
به گزارش فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محمدحسن نامی پیش از ظهر امروز با حضور در استانداری قم با معاونین استاندار دیدار و گفتگو کرد.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در این دیدار با اشاره به جایگاه قم و ضرورت توجه جدی به تامین نیازمندی‌ها و امکانات این خطه مقدس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه قم، ضرورت رفع کمبودها و توجه بیش از پیش مسئولان به این حرم اهل بیت سلام الله علیهم بیشتر نمایان می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی انصاری با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی استان قم نیازمند حمایت جدی مسئولان ستادی و ملی است تصریح کرد: قم ظرفیت فراوانی در ابعاد علمی ملی و بین المللی دارد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی می‌تواند زمینه گسترش و تبلیغ وسیع دین مبین اسلام و تشیع را در سطح جهان فراهم کند.
 
وی با اشاره به زمینه سازی صورت گرفته برای تقویت شبکه‌های فیبر نوری در استان قم گفت: در حال حاضر قم از جایگاه مناسبی در شاخص‌های ارتباطی در بین استان‌های کشور برخوردار است اما تحقق نگاه بین المللی به این خطه نیازمند تقویت بیش از پیش این ساختارها به ویژه برای حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه خدمت به قم دارای جلوه ملی و جهانی است افزود: بخش اعظمی از تامین رفاه و آسایش مردم در توجه به فناوری و تکنولوژی‌های نوین تحقق می‌یابد.
 
وی ارتقاء امنیت اطلاعات در دستگاه‌های دولتی، گسترش خدمات الکترونیک و اتصال مراکز علمی و دینی به شبکه علمی کشور را از جمله نیازهای ارتباطی و فناوری مهم استان قم عنوان کرد و گفت: وجود مراکز متعدد ملی و موسسات فعال دینی و آموزشی علما و مراجع عظام تقلید نیاز استان به گسترش ابزارهای ارتباطی قوی و پهنای باند وسیع اینترنت را بیشتر نمایان می‌سازد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه علمی و مذهبی قم با وجود حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران، از قم به عنوان قطب علمی جهان تشیع نام برد و افزود: تشکیل سایت بین المللی جهان اسلام، توجه به امور نوین در تبلیغ دین، تحقق شبکه ملی اطلاعات و توجه به تحقق آمایش ملی قم از جمله مباحثی است که می‌توان با همکاری مجموعه‌های استانی و ملی در قم به اجرا در آورد.
 
معاون برنامه ریزی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم، فرماندار قم و مدیران حوزه فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه گزارشی از نیازمندی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در استان ارائه کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.