اپراتورها

تلفن همراه

April 1, 2013
14:00 دوشنبه، 12ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54143

مدیرعامل مخابرات فارس: مشکل اینترنت از داخل استان نیست/اختلالات همراه اول در حال رفع است

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: اختلال ایجاد شده در سرویس‌دهی اینترنت در چند روز اخیر ناشی از نقص فنی در شبکه مسیر زیرساخت کشوری است.
هومان محمودی شامگاه شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از بعد از ظهر پنج‌شنبه گذشته تا دیروز مشکلاتی در مورد ارتباطات همراه اول به وجود آمد که در حال رفع است.
وی افزود: زیرساخت شرکت ارتباطات زیرساخت دچار مشکل فنی شده بود که کارشناسان مشغول رفع آن هستند و همین موضوع باعث ترافیک شدید در بحث موبایل نیز شده بود.
محمودی اضافه کرد: این مشکل ارتباطات تلفن همراه در استان‌های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و یزد را ایجاد کرده بود.
وی ادامه داد: گاهی نقص فنی در شبکه فیبرنوری (بک‌بن) زیرساخت در مسیر باعث اختلال شدید در بسته‌های اینترنتی می‌شود.
به گفته محمودی، محدود بودن مسیرهای فیبرنوری پشتیبان باعث می‌شود تا کیفیت و پهنای باند نیز با مشکل روبه‌رو شود به‌طوری که سرعت اینترنت به شدت کاهش می‌یابد.
وی در مورد سرعت اینترنت دایل آپ (اینترنت خانگی) نیز تصریح کرد: در اساس سرعت دایل آپ در شرایط عادی نیز پایین است تا چه رسد به زمان‌هایی که شبکه با بار ترافیکی اضافی روبه‌رو است.
مدیرعامل شرکت مخابرات فارس بر کنترل لحظه به لحظه وضعیت ارتباطات این استان در نوروز اشاره کرد و افزود: گاهی ترافیک تماس‌ها و استفاده از اینترنت مشکلاتی را در نوروز به وجود می‌آورد.
محمودی بیان کرد: در تلاش هستیم که کیفیت ارتباطات را به نقطه مطلوب برسانیم و در این راستا سایت‌های تلفن همراه که سرقت و تعدادی نیز قطع شده بود مشکلاتی را ایجاد کرده و در حال رفع است.
وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل، موتور دیزل کرایه کرده‌ایم و به هر دیزل 6 میلیون تومان کرایه می‌دهیم چراکه سارقان ترانس برق را سرقت کرده و شرکت توزیع برق نیز به دلیل تعداد بسیار سرقت‌ها با تاخیر ترانس مجدد نصب می‌کند و ما برای حل مشکل دیزل کرایه کرده‌ایم تا سایت‌ها روشن بماند.
محمودی ابراز داشت: این دیزل‌ها همچنان مشغول به کار است چنانکه سایت تلفن همراه جاده شیراز به داریون که متعلق به شرکتی به غیر از همراه اول است چند ماه اخیر دچار مشکل بود و با استقرار موتور دیزل مشکل آن برطرف شد.
وی در ادامه گفت: در خود داریون نیز مشکلاتی وجود داشت که سایت تلفن همراه در آن نقطه راه‌اندازی و در تعداد بسیاری از نقاط که سیم‌ها سرقت شده بود کابل‌کشی مجدد و نصب تجهیزات انجام گرفت
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.