اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 2, 2013
12:25 سه شنبه، 13ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54158

چیمیل جایگزین جیمیل کاربران ایرانی میشود

chmail.jpg

با ادامه اختلال در دسترسی به خدمات ایمیل گوگل (Gmail) و براساس مذاکرات و توافقات انجام شده میان دفتر نمایندگی گوگل در امارات متحده عربی و خدمات پست الکترونیک ایرانی چاپار موسوم به CHmail، خدمات جیمیل بر روی زیرساخت چاپار و در قالب سرویس پست الکترونیک چیمیل به کاربران ایرانی عرضه خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اسفند ۱۳۹۰ طی یک نشست خبری پست‌الکترونیک چاپار، با سرعت دسترسی بالا و بدون نیاز به احراز هویت شخصی افراد با آدرسwww.chmail.ir  آغاز به کار کرد.

سرویس پست‌الکترونیک چاپار به عنوان یکی از محصولات مجموعه سرویس‌های چاپار که تحت عنوان پست الکترونیک چاپار، ChMail (سی_اچ_میل) ارائه و شناخته شده است، با ساختار ساده و بر اساس خط و زبان فارسی، بدون  نیاز به اخذ اطلاعات شخصی کاربران و با اختصاص یک گیگابایت فضا ارائه شد.
از مهمترین شاخص‌های این سرویس می‌توان به سیستم ثبت‌نام آنلاین، ساختار بازیابی ایمن کلمه عبور مبتنی بر روش‌های مختلف رایج در دنیا، گستردگی طراحی و پیاده‌سازی به منظور جوابگویی به تعداد بالای کاربران همزمان سرویس گیرنده، یکپارچگی با پورتال مجموعه سرویس‌های چاپار، رمزنگاری اطلاعات محرمانه براساس گواهی دیجیتال معتبر جهانی و سرعت دسترسی بالا با توجه به میزبانی در مراکز داده امن داخلی اشاره کرد.
 
سرویس پست‌الکترونیک چاپار پس از گذار از انواع تست‌های امنیتی مبتنی بر لایه‌های مختلف سرویس و تست‌های فشار مبتنی بر آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، با استفاده از دانش متخصصان داخلی کشور طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی شد و حالا پس از ادامه اختلالات در دسترسی کاربران به خدمات جیمیل، براساس توافق صورت گرفته میان مدیران این سرویس ایرانی و دفتر رسمی گوگل در امارات و پس از انجام مقدمات فنی لازم، کاربران ایرانی جیمیل در داخل کشور، قادر به استفاده از خدمات جیمیل بر روی بستر چیمیل خواهند بود.
 
پیش از این رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفته بود ۵ میلیون ایرانی از خدمات پست الکترونیک غیرایرانی استفاده میکنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
این خبر "دروغ ۱۳" ایستنا بود! این یک سنت رسانه ای است!

سال نو مبارک!
 
در این زمینه:

– درباره دروغ ۱۳!

– گوگل 60 درصد از سهام پرشین بلاگ را خرید! (دروغ ۱۳ سال ۸۴)


– راه اندازی ایرانسل در مناطق ترک نشین به ترکسل سپرده میشود! (دروغ ۱۳ سال ۸۵)

– 
AT&T آمریکا به دنبال اپراتور سومی تلفن همراه ایران (دروغ ۱۳ سال ۸۶)

– 
سعیدی جانشین ریاضی شد (دروغ ۱۳ سال ۸۷)

– 
عرضه رایگان گیرنده Mobile TV به شهروندان تهرانی! (دروغ ۱۳ سال ۸۸)

– 
عرضه رایگان اینترنت پرسرعت بیسیم در میادین و نقاط پرتردد تهران توسط شهرداری (دروغ ۱۳ سال ۸۸)

– 
ترکسل سهامدار مخابرات شد (دروغ ۱۳ سال ۸۹)

– 
سیم کارت های اپراتور سوم از ۲۷اردیبهشت و به صورت باندل با گوشی iPhone4 و تبلت iPad2 در ۵کلانشهر کشور عرضه میشوند (دروغ ۱۳ سال ۹۰)

– رایتل در مزایده اپراتور سوم سوریه شرکت می کند

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.