سخت‌افزار

لبه تکنولوژی

April 6, 2013
23:27 شنبه، 17ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54243

عینک اینترنتی مایکروسافت در آستانه ورود به بازار

 

مایکروسافت در نظر دارد سال آینده عینک هوشمندی را وارد بازار کند که قادر است به اینترنت متصل شود.
 
"برایان وایت"(Brian White) یکی از تحلیلگران سرشناس فناوری در جمع گروهی از سرمایه‌گذاران اعلام کرد که مایکروسافت در نظر دارد سال آینده عینک هوشمندی را وارد بازار کند که قادر است به اینترنت متصل شود.
 
Google Glass
 
به گزارش فارس به نقل از اپل ‌اینسایدر، اگر این خبر درست باشد شرکت مایکروسافت به صورت رو در رو وارد رقابت با عینک هوشمند گوگل موسوم به Glass خواهد شد.
 
لازم به ذکر است عینک هوشمند Glass گوگل که هم‌اکنون مراحل تکمیلی و توسعه خود را پشت‌سر می گذارد، از هم‌اکنون محبوبیت فراوانی کسب کرده است و کاربران برای در اختیار گرفتن آن بسیار ابزار تمایل کرده‌اند.
 
وایت بر این باور است که عینک Glass گوگل به عنوان محصول اصلی در زمینه محصولات الکترونیکی پوشیدنی وارد بازار خواهد شد و بزرگترین شرکت‌های فناوری نیز با آن رقابت خواهند کرد.
 
از جمله این شرکت‌های بزرگ که احتمالا وارد عرصه رقابت در این زمینه می‌شود می‌توان به اپل اشاره کرد که شایعه شده است هم‌اکنون در حال تولید یک فناوری پوشیدنی موسوم به iWatch که در اصل می‌توان آن را یک ساعت هوشمند دانست.
 
Glass
 
این تحلیلگر همچنین ادعا کرد که شرکت اپل قصد دارد اواخر سال جاری میلادی گیرنده تلویزیونی متفاوتی وارد بازار کند که دستگاه کنترلی آن به مچ دست بسته می‌شود و اپل آن را iRing نام‌گذاری کرده است. او گفت که با این دستگاه کاربران می‌توانند از حرکت دستان خود برای کنترل آسان تلویزیون استفاده کنند.
 
گفته می‌شود که وایت این اطلاعات را در جریان گفت‌وگو با کارمندان شرکت‌های تامین کننده قطعات مورد نیاز اپل در جریان تور آسیایی خود به‌دست آورده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.