رگولاتوری

April 7, 2013
19:18 یکشنبه، 18ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54262

ایران برای حضور در کنفرانس جهانی سران مخابراتی آماده می شود

 

سرپرست اداره کل بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از برگزاری نخستین جلسه آمادگی برای کنفرانس سران مخابراتی خبر داد و گفت: نخستین جلسه آمادگی کشور های عضو APT ( جامعه مخابراتی آسیا- اقیانوسیه) برای کنفرانس جهانی مخابرات موسوم به سران مختار سال 2014، فروردین ماه جاری در کره جنوبی برگزار می شود.
به گزارش مهر، احمد جان بزرگی با بیان اینکه انتظار می رود کشورهای عضو APT در مجموع چهار جلسه آمادگی برای کنفرانس سران مختار برگزار کنند اظهار داشت: در  جلسات آمادگی کنفرانس سران مختار به عنوان مهمترین کنفرانس سیاستگذاری در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) ، ساختار و شرح وظایف مسئولان تبیین می شود.
 
وی با تاکید براینکه ایران، شش سند در خصوص ساختار و شرح وظایف اجلاس و نیز فعالیت های در حال انجام در گروه های کاری اتحادیه جهانی مخابرات به این اجلاس ارسال کرده است، تصریح کرد: بر اساس سیاست های کلان تعریف شده از سوی معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و در راستای حضور موثر در مجامع بین المللی به منظور تحقق شعار " صحنه گردانی بین المللی"، اداره کل امور بین الملل و مطالعات راهبردی این وزارتخانه با سیاستگذاری و برنامه ریزی در سطح سازمان ها و شرکت های وزارت ارتباطات با آمادگی کامل و اعزام نمایندگان در این کنفرانس ،حضوری فعال خواهد داشت.
 
جان بزرگی با اشاره به سیاست های کلان تعریف شده در این بخش گفت: کسب جایگاه ممتاز و تعامل سازنده و اثرگذار در روابط بین الملل از طریق مشارکت موثر و نقش آفرین در عرصه های بین الملل و منطقه ای تخصصی در حوزه ارتباطات از جمله سیاست های کلان مشخص شده در وزارت ارتباطات است.
 
وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم در خصوص حضور پر رنگ در این نوع کنفرانس ها، حفظ و صیانت از منافع ملی در حوزه های راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در سند چشم انداز 20 ساله کشور تبیین شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.